حمله به کنسولگری نه از روی قدرت، بلکه از ضعف است
حمله به کنسولگری نه از روی قدرت، بلکه از ضعف است
امام جمعه تبریز با بیان این‌که حمله به کنسولگری ایران برخلاف تمام قوانین بین المللی است، افزود: قطعا این حمله رژیم صهیونیستی از روی قوت و قدرت نیست و نشان دهنده ضعف است و دیگر چاره ای برای جبران شکست‌ها ندارند.

به گزارش شمس، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با بیان اینکه روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ حساب جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها در دمشق با حمله نظامی به کنسولگری ایران باز شد، اظهار کرد: حمله به کنسولگری کشوری دیگر در خاک کشوری دیگر و ثالث بدعتی جدیدی به شمار می‌رود.

وی افزود: جسارت رژیم جعلی صهیونیستی برای ارتکاب این جنایت، ریشه در قدرت نظامی آن ندارد چرا که سفارتخانه‌های هر کشور بی‌دفاع‌ترین محدوده قلمرو هر کشور محسوب می‌شود.

آل‌هاشم تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیسنی در جنگ غزه و عدم تحقق اهداف سه گانه مبنی بر اشغال غزه، نابودی حماس و آزادی اسرا سبب شده تا این رژیم جعلی با بحران مزمن فروپاشی و تدریجی قرار گیرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اکنون با مخمصه‌ای به نام فروپاشی تدریجی مواجه شده است و این رژیم به دنبال خروج از بحران و تغییر زمین بازی است و جنایت اخیر با همین هدف صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی جنایت اخیر نقض اصول بوده و نه تنها یک جنایت بلکه یک جرم آشکار است و وقتی از جرم صحبت می‌کنم پس مجازات مجرم نیز لازم است و رهبر انقلاب فرمودند رژیم صهیونسیتی از این جنایت پشیمان خواهد شد.

آل‌هاشم با بیان این‌که حمله به کنسولگری ایران برخلاف تمام قوانین بین المللی است، افزود: قطعا این حمله رژیم صهیونیستی از روی قوت و قدرت نیست و نشان دهنده ضعف است و دیگر چاره ای برای جبران شکست‌ها ندارند.

امام جمعه تبریز همچنین ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی به تمام ارتشیان و با بیان اینکه این روز یکی از یادگاران امام راحل است، یادآور شد: اول انقلاب دشمنان می‌خواستند ارتش را منحل کرده، اما امام خمینی(رضوان‌الله تعالی علیه) ارتش و بدنه آن را خوب می‌شناختند؛ بدنه‌ای که در دوران دفاع مقدس ۴۵ هزار شهید را تقدیم انقلاب و مردم کرد.

آل‌هاشم در ادامه خاطرنشان کرد: ارتش به انقلاب پیوند خورده بود و در طول دفاع مقدس خودش را نشان داد و باعث شد تا امام(ره) در آخرین پیام خود قبل از ارتحالشان که در ۲۹ فروردین ۶۸ صادر فرموند، از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب‌الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخاری برای ارتش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه عید فطر در اسلام، گفت: عید فطر روز بیداری و دریافت جایزه از درگاه الهی است.
وی با تبریک این عید بزرگ به مسلمانان جهان، اظهار کرد: روز عید برای مسلمانان با سایر ادیان فرق دارد، چراکه عید برای مسلمانان یعنی روزی که اطاعات خداوند در آن بسیار بوده و معصیتی در آن نباشد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری افزود: عید فطر برای بندگانی که یک ماه روزه گرفتند جایزه‌های الهی دارد که از جمله آنها کسب رضایت، خشنودی و مغفرت خداوند، استجابت دعا و پوشاندن گناهان و معاصی بندگان است.

امام جمعه تبریز از مردم آذربایجان به ویژه به خاطر حضور حماسی و دشمن شکن خود در راهپیمایی روز قدس که غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند، تشکر کرد.

وی افزود: تشکر دیگر از مردم دارم که در برنامه‌های ماه رمضان از جمله شب‌های قدر، اعتکاف و دیگر برنامه‌ها حضور باشکوهی داشتند.

  • منبع خبر : فارس