جولان موتورسیکلت‌ها در خط ویژه/ عبور موتوری‌ها از خط قانون
جولان موتورسیکلت‌ها در خط ویژه/ عبور موتوری‌ها از خط قانون
بسیاری از موتورسواران خطوط ویژه را بهترین مسیر برای خود می‌دانند، که این مسئله باعث بروز صدمات جبران ناپذیر و یا حتی مرگ موتورسوار و عابران پیاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شمس، خطوط ویژه شهر تبریز در تسخیر موتورسیکلت‌های متخلف است و هر روز شاهد بی‌نظمی و فرار از قانون آن‌ها هستیم. موتورسیکلت‌هایی که بدون توجه به عبور اتوبوس‌ها انواع تخلفات را در این خطوط مرتکب می‌شوند. تخلفاتی که هر یک باعث بروز صدمات جبران ناپذیر و یا حتی مرگ موتور سوار و عابران پیاده می‌شود.

گفته می‌شود میزان تعداد تصادفاتی که در خطوط ویژه رخ می‌دهد بسیار چشم‌گیر است و حدود ۷۰ درصد از تصادفات خطوط ویژه میان عابرین و موتورسیکلت‌ها رخ می‌دهد.

موتورسوارانی که شاید با اندکی رعایت قانون و قاطعیت پلیس در جلوگیری از ورود آنها به خطوط ویژه هم‌اکنون زنده بوده و ده‌ها خانواده بر اثر غفلت لحظه‌ای جان عزیزان را از دست نمی‌دادند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند پلیس باید در برخورد با تخلفات قاطع باشد و هیچگاه اجازه بروز تخلفات را ندهد. اجرای طرح‌های مقطعی تنها مسکنی کوتاه مدت است و تنها راه جلوگیری از افزایش تلفات و صدمات جبران ناپذیر فرهنگسازی و اجرای صحیح قانون است.

انتهای یپام /

  • نویسنده : میلاد نوروزی