۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک/ مردم زنان قرباني چك‌هاي برگشتي!
۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک/ مردم زنان قرباني چك‌هاي برگشتي!
تعدادی از بلاگرهای تبریز در اقدامی مشترک و خیرخواهانه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این شهر جمع آوری کردند.

به گزارش شمس، این افراد در طول سال گذشته با هماهنگی ستاد دیه آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف و مناسبت های گوناگون اقدام به برگزاری جشن های کوچک گلریزان در فضای مجازی کرده و با استفاده از مخاطبان خود مبالغی را برای آزادی تعدادی از زندانیان غیرعمد جمع آوری و در اختیار ستاد دیه گذاشتند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از ارتقای فرهنگ آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در این استان، گفت: اینکه تعدادی از بلاگرها در اقدامی خودجوش و مردمی اقدام به جمع آوری مبالغی برای آزادسازی زندانیان غیرعمد کنند، اتفاق بسیار مبارک است که شاید در هیچ یک از استان های کشور وجود نداشته باشد.

رسول تقی پور با تمجید از فعالیت های فرهنگی در حوزه فضای مجازی برای جلب کمک های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار کرد: ستاد دیه استان به عنوان تنها مجموعه رسمی آزادسازی زندانیان غیرعمد آمادگی کامل برای همکاری به فعالان فضاهای مجازی برای اخذ کمک های مردمی است.

وی با اشاره به اینکه در جمع آوری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان توسط عده ای از بلاگرهای تبریزی، خود گردانندگان پایگاه ها نقشی در اخذ مبالغ نداشتند، گفت: تمام این مبالغ در حسابی که ستاد دیه اعلام کرده بود، واریز و برای آزادی زندانیان هزینه می شود.

۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی چشم انتظار کمک مردم

تقی پور با اعلام اینکه اکنون تعداد ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی چشم انتظار کمک و مساعدت‌های مالی آحاد مردم برای آزادی هستند، میزان بدهی این تعداد از زندانیان را ۲۲۰ میلیارد تومان بیان و اضافه کرد: اگر از این رقم ۳۵ میلیارد تومان توسط مردم نوع دوست و خیر برای ستاد دیه استان مساعدت شود، در ۶ تا ۸ ماه می توان نسبت به آزادی تمام این زندانیان اقدام کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع زندانیان غیرعمد استان، پنج نفر بانوان هستند و حدود ۱۰ میلیارد تومان بدهی دارند، دلیل زندانی بودن این بانوان را عدم وصول چک هایی عنوان کرد که توسط همسران آنها برای فرار از مسایل مالیاتی کشیده شده است.

تقی پور با اشاره به اینکه اعسار (ناتوانی در پرداخت بدهی) مبالغ بدهی زندانیان غیرعمد آذربایجان شرقی تا رقم ۱۸۰ میلیارد تومان محتمل است، یادآور شد: بقیه ارقام بدهی را ستاد دیه آذربایجان شرقی می تواند از راه جشن های گلریزان و نیز ارایه تسهیلات مالی کم بهره در اختیار خانواده های آنان قرار دهد.

جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در شب ۱۶ فروردین ماه جاری در تالار معلم تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام /