جعل برند سیمان صوفیان در ارمنستان/ برق دهید سیمان دهم!
جعل برند سیمان صوفیان در ارمنستان/ برق دهید سیمان دهم!
مدیرعامل سیمان صوفیان می‌گوید آرم این کارخانه در ارمنستان جعل شده و عده‌ای با سوءاستفاده از برند ما سیمان نامرغوب عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار شمس، «ولی‌الله اخلاقی‌فرد» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال ۹۵ تا ۹۷ سیمان‌ صوفیان زیان‌ده بود و سال ۹۸ با حضور بنده حدود ۳۷ میلیارد سود داد و در سال ۹۹ به حدود ۱۵۶ میلیارد سوددهی رسید. بنده در طول یک سال ۲۶۵ درصد سود خالص را افزایش داده‌ام و این از عهده هر مدیری بر نمی‌آید.

وی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن از سیمان صوفیان خارج شده است. کارخانجات ما فرسوده است و ما بیش از ظرفیت ممکن تولید داشتیم.

مدیرعامل سیمان صوفیان خاطرنشان ساخت: می‌گویند چون سیمان به بورس رفته کمبود ایجاد شده است. این ادعا غیرمنطقی است و عرضه کالا در بورس فراوانی و کمبود ایجاد نمی‌کند.‌

وی یادآور شد: میزان حقوق و دستمزد ۴۵ درصد و قیمت مواد اولیه ۱۰۵ درصد و گاز مصرفی ۱۲۸ درصد و لوازم یدکی ۱۰۲ درصد و آجر و بتن نسوز ۶۸ درصد افزایش یافته است اما دولت قیمت دستوری افزایش ۲۰ درصدی سیمان را صادر می‌کند! می‌خواهید صنعت را نابود کنید؟ حداقل قیمت گاز دولتی‌تان را افزایش ندهید ک بعد از تولیدکننده انتظار داشته باشید.

اخلاقی‌فرد با بیان اینکه تولید سیمان اقتصادی نیست و برای همین کسی کارخانه نمی‌زند، تصریح کرد: برای تاسیس این کارخانه ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است و کسی این پول را به بانک بسپارد بیشتر سود می‌کند.

وی ادامه داد: قبل از آذرماه ۹۹ قیمت سیمان پاکتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار بود و در خرداد ۱۴۰۰ بعد از عرضه در بورس قیمت به ۳۸ تا ۴۲ هزار تومان رسید. بازار بورس موجب کاهش قیمت شد و دست دلالان را قطع کرد.

مدیرعامل سیمان صوفیان با اشاره به اینکه برق را از ۱۷ تیرماه قطع کرده‌اند و بعد ۱۰ روز التماس به ما ۱۲ هزار مگاوات برق داده‌اند، اذعان داشت: واحدهایمان خوابیده است و ۴۰ هزار مگاوات برق می‌خواهیم تا همه خط‌هایمان فعالیت کنند. روزانه ۴ هزار تن کاهش تولید داریم و تولید روزانه ما از ۶۶۰۰ تن به ۲۶۰۰ تن رسیده است. ۱۱ روز است که ۴۴ هزار تن سیمان به تبریز نرسیده و با این وضعیت سیمان گران می‌شود و با کمبود کالا پروژه‌ها می‌خوابد.

وی اضافه کرد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ هزار تن مصرف سیمان آذربایجان‌شرقی است. کسری در شرایط عادی از آذربایجان‌غربی جبران می‌شد اکنون به‌خاطر قطعی برق آنان نیز نمی‌توانند تولید کنند.

اخلاقی‌فرد در تشریح مزایای عرضه سیمان در بازار بورس گفت: کالا اگر در بورس عرضه شود همه می‌توانند خرید کنند و از عرضه سیمان تقلبی با تایید اصالت کالا ممانعت می‌شود. در خود کشور ارمنستان آرم ما را جعل کرده بودند و سیمان تقلبی عرضه می‌کردند. بورس یعنی شفافیت و پایان رانت‌خواری!‌

وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های یک نماینده مجلس درخصوص نحوه تولید سیمان و عرضه آن، تاکید داشت: صنعت کشور را اظهارنظرهای غیرعلمی و سوءمدیریت فلج کرده است.

انتهای پیام/