توهماتِ «داملا» در خاک ایران/ استفاده از عناوین تجزیه‌طلبان توسط خواننده باکویی!
توهماتِ «داملا» در خاک ایران/ استفاده از عناوین تجزیه‌طلبان توسط خواننده باکویی!
داملا در سفر به تبریز بارها از عنوان آذربایجان جنوبی برای معرفی این شهر استفاده کرد تا نشان دهد به خوبی اسیر تبلیغات رسانه‌های باکو شده است.

به گزارش خبرنگار شمس، طی هفته‌های اخیر تبریز مقصد گردشگری یکی از خوانندگان زن باکو بود. «داملا» در سفر به ایران ابتدا راهی تبریز شد و بعد چند روز اقامت در هتل پارس، این شهر را به مقصد سایر نقاط گردشگری کشورمان ترک کرد.

«داملا» در سفری که به تبریز داشت فیلم‌ها و تصاویری را در صفحه‌ی اینستاگرامی‌اش به اشتراک گذاشت و بی‌آنکه واهمه‌ای داشته باشد از عنوان جعلی آذربایجان جنوبی برای معرفی استان آذربایجان‌شرقی استفاده کرد.

به‌نظر می‌رسد این خواننده باکویی از پشت پرده‌ی عنوان جعلی آذربایجان جنوبی بی‌اطلاع است چراکه بعید به نظر می‌رسد علی‌رغم آگاهی به آن در خاک ایران اقدام به استفاده از واژه‌ای کند که ساخته و پرداخته‌ی گروهک‌های تجزیه‌طلب فعال در خاک کشور جمهوری آذربایجان است.

طی سال‌های اخیر تعدادی از رسانه‌ها و سیاسیونِ جمهوری آذربایجان در اقدامی تفرقه‌انگیز هنگام معرفی شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی جمهوری اسلامی ایران از واژه «آذربایجان جنوبی» استفاده کرده‌اند تا توهمات چندین ساله‌شان را تقویت کرده باشند.

خاطرنشان می‌شود در دوره قاجار به موجب عهدنامه ننگین گلستان، کشورهای امروزی شامل گرجستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان از خاک ایران جدا شده‌اند!

انتهای پیام/