تولید فیلم مستند «آن ۲ روز» با موضوع شهید سلیمانی در تبریز
تولید فیلم مستند «آن ۲ روز» با موضوع شهید سلیمانی در تبریز
«باغشمال» از تولید فیلم مستند «آن ۲ روز» با موضوع واکنش مردم تبریز در دو روز ابتدایی پس از اطلاع از خبر شهادت سردار «سلیمانی» خبر داد.

به گزارش شمس، «فرهاد باغشمال» معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره برنامه‌های دهه بصیرت و ایام سالگرد سردار شهید «سلیمانی» توسط حوزه هنری استان اظهار داشت: در هفته پیش‌رو از ۹ لغایت ۱۵ دی نمایشگاه آثار تجسمی تولیدی هنرمندان انقلاب با موضوع سردار شهید سلیمانی در دانشگاه تبریز، کتابخانه مرکزی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تولید فیلم مستندی با عنوان «آن ۲ روز» در حوزه هنری تبریز گفت: در مراحل پایانی تولید فیلم مستندی هستیم که به واکنش مردم تبریز در دو روز ابتدایی بعد از اطلاع خبر شهادت سردار سلیمانی می‌پردازد.

باغشمال افزود: در همین رابطه علاوه بر تولید و اجرای نمایش خیابانی با عنوان «ندای ید» در مکان‌های اماکن مختلف تبریز در هفته پیش‌رو، مشارکت جدی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ویژه‌برنامه آیین بزرگداشت سردار شهید سلیمانی در روز ۱۵ دی خواهیم داشت که علاوه بر اجرای برنامه‌های هنری پای صحبت و ذکر خاطرات رزمندگان جبهه مقاومت خواهیم نشست.

وی ادامه داد: اجرای سرود نسل نمیران، باز نشر استوری‌های وصایای سردار شهید سلیمانی، استوری موشن‌های ره‌نشان، کمیک موشن‌های ۸ قسمتی و همچنین مستند مکتب سلیمانی از شبکه‌های مجازی و سایت‌ حوزه هنری استان از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان در این هفته خواهد بود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی به میزبانی این نهاد از کاروان «روایت حبیب» در روزهای ۲۰ الی ۲۲ آذر اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از ظرفیت فعالان فرهنگی و هنری و همچنین حوزه هنری آذربایجان شرقی در روزهای منتهی به حضور کاروان حبیب در استان به کار گرفته شده که می‌توان به ثمره آن‌ها شامل اجرای نمایشگاه عکس در مسجد کبود، اجرای کارگاه تصویرسازی، نقاشی و خطاطی در نگارخانه حوزه هنری، اجرای سرود، برگزاری برنامه شب خاطره و نمایش، استندآپ درام، نقالی و… در شهرستان ممقان و همچنین اختتامیه برنامه‌های کاروان حبیب که در کنار اجرای برنامه‌های هنری و روایت خاطره‌ها با حضور همسنگران شهید سلیمانی و با حضور پرشور مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) اشاره کرد.

انتهای پیام /