تولید روزانه ۷ میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه تبریز/ گازوئیل تولیدی امسال یورو ۵ می‌شود
تولید روزانه ۷ میلیون لیتر گازوئیل در پالایشگاه تبریز/ گازوئیل تولیدی امسال یورو ۵ می‌شود
مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید روزانه 7 میلیون لیتر در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش شمس، غلامرضا باقری اظهار کرد: ۷ میلیون لیتر در روز (۴۰ درصد)، که از این مقدار ۳ میلیون لیتر یورو ۵ و ۴ میلیون لیتر معمولی است.

وی افزود: ۴۰ درصد گازوئیل تولیدی پالایشگاه تبریز بر اساس استاندارد یورو پنج است که ما توانسته ایم میزان گوگرد آن را از ۷ هزار به زیر ۱۰ppm برسانیم و نیمه نخست امسال نیز تمام گازوئیل تولیدی شرکت با استاندارد یورو پنج تولید خواهد شد.

تولید روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در پالایشگاه تبریز

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: روزانه ۴ میلیون لیتر که حدودا چهار درصد بنزین تولیدی کشور می‌شود در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.

وی، تولید بنزین یورو ۵ را یکی از اقدامات پالایشگاه تبریز در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: در گذشته بنزین تولیدی پالایشگاه بر اساس استاندارد یورو ۲ بود اما امروزه با کاهش میزان سولفور از ۳۰۰ به ۱۰ppm، بنزین یورو ۵ استاندارد تولید می‌شود که این موضوع صرفا موجب کاهش انتشار روزانه ۲.۳ تن ترکیبات اکسید سولفور (SOX) به هوای کلانشهر تبریز و سایر شهرهای مصرف‌کننده‌ی این سوخت پاک شده است.

تولید روزانه ۱۵۰ هزار لیتر سوخت هواپیما

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از تولید روزانه ۱۵۰ هزار لیتر سوخت هواپیما در این پالایشگاه خبر داد و افزود: سوخت جت و هواپیما شمال غرب کشور در پالایش نفت تبریز تولید می شود.

باقری یکی از محصولات پالایشگاه تبریز مازوت است که تقریبا ۲۲ درصد تولید پالایشگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: مازوت یک ماده‌ هیدروکربنی است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود و مصرف‌کننده‌های متنوعی دارد که بر اساس سیاست‌های حاکمیتی به‌عنوان یکی از فرآورده‌های اصلی، به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داده می‌شود تا براساس نیاز و برحسب اولویت در نقاط مختلف کشور استفاده شود.

وی همچنین متذکر شد: پالایشگاه تبریز اهمیت زیادی به حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا قائل است و با تمام توان برای تحقق این امر تلاش می‌کند که در اثر اقدامات انجام شده صرفا از بابت ارتقاء کیفیت دو فرآورده بنزین و نفت گاز روزانه از انتشار ۳۷.۳ تن ترکیبات اکسید سولفور به هوا جلوگیری شده است.

پایان پیام /