توصیه بی‌تعارف آل‌هاشم به وزیر کار
توصیه بی‌تعارف آل‌هاشم به وزیر کار
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای هر برنامه ای برای بهبود در حوزه کار نیازمند بهبود و تغییر فرهنگ و اخلاق کار است و کارمندی که حتی برای جواب سلام ارباب رجوع و پاسخ به وی سرش را بلند نمی کند، همه برنامه ریزی ها و اقدامات را بی اثر خواهد کرد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم امروز در چهارمین جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور وزیر کار، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان ملی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به کارنامه آقای مرتضوی، انتخاب ایشان به مقام وزیر کار انتظارات از این مجموعه را بالا برده و از سوی دیگر بارقه امید را در دل جامعه کارگری ایجاد کرده است.

وی بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یکی از حوزه های موثر بر کل جامعه دانست و افزود: این حوزه با امکان اتخاذ رویکرد عدالت محور در توزیع ثروت های ملی فرصت ها و چالش های مختص خود را نیز دارد و اشتغال و یا بالا بردن نرخ بیکاری از جمله آنهاست و اسناد بالادستی سیاست گذاری لازم در این زمینه را کرده اما نتیجه حاصل از این سیاست ها در سطح جامعه چندان مطلوب نیست و باید رونق تولید و اشتغال از مسیر افزایش سرمایه گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند بیکاری جوانان، عدم تزریق نقدینگی لازم به بخش تولید و اشتغال، ابر بحران صندوق های بازنشستگی، بدهی دولت به این صندوق ها، چالش قانون کار برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، واگذاری فاجعه بار بنگاه ها توسط سازمان خصوصی سازی و اثرات تحریم ها وضعیت بغرنجی را در حوزه کار ایجاد کرده و ناهنجاری های اجتماعی و ترمیم آسیب های این حوزه باید در دستور کار وزارت کار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: علاوه بر این طرح هدفمندی به درستی اجرا نشده و موضوع مهارت آموزی برای بازار کار و ابربحران قانون تامین اجتماعی از دیگر چالش های حوزه کار هستند و با وجود همه این موارد، اجرای هر برنامه ای برای بهبود در حوزه کار نیازمند بهبود و تغییر فرهنگ و اخلاق کار است و کارمندی که حتی برای جواب سلام ارباب رجوع و پاسخ به وی سرش را بلند نمی کند، همه برنامه ریزی ها و اقدامات را بی اثر خواهد کرد.

 آل هاشم همچنین  اظهار داشت: مقابله با آفند عامل دشمنان با توجه به الزامات آمادگی این حوزه بسیار سخت است و باید در این زمینه دوره های ویژه ای برای ائمه جمعه و مسئولان در نظر گرفته شود چرا که جنگ های این حوزه بسیار پیچیده است.

وی خاطر نشان کرد: در چند وقت اخیر به شدت با موضوع جنگ های این حوزه روبرو بودیم و هر چند پیروزی های بالای ۹۰ درصدی داشته ایم اما با شکست هایی نیز روبرو شده ایم و در این نوع جنگ ها دشمن با ایجاد سازمان های غیردولتی با کاربری های کاذب در حوزه های مختلف به دنبال بی ثباتی و ناکارآمدی و فروپاشی سیستم هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمرکز دشمن در این جنگ بر حوزه های زیربنایی از دارو و غذا گرفته تا حوزه دیپلماسی، اقتصاد و حتی بخش دفاعی متمرکز است و باید با ارائه آموزش های لازم به مردم و مسئولان از آسیب پذیری کشور از چنین ناحیه های حساسی جلوگیری کرد.

پایان پیام /