توزیع روزانه ۸ هزار مرسوله در سطح شهر/ به‌صورت تصادفی پیگیر ارسال مرسولات می‌شویم
توزیع روزانه ۸ هزار مرسوله در سطح شهر/ به‌صورت تصادفی پیگیر ارسال مرسولات می‌شویم
جواد دباغ صادقی‌پور گفت: مهمترین پشتوانه و سرمایه پست، اعتماد مردم در سپردن خدمات است و ما نیز در حد توان تلاش می‌کنیم پاسخی شایسته به این اعتماد عمومی بدهیم.

به گزارش خبرنگار شمس، به دنبال شکایات متعدد شهروندان از نحوه‌ی خدمات‌رسانی ناحیه پستی شهید قاضی تبریز و پیگیری‌های این رسانه از مسئولان مربوطه، صبح روز پنج‌شنبه، سرپرست شرکت پست آذربایجان‌شرقی با همراهی خبرنگاران شمس از این مجموعه به‌صورت سرزده بازدید کرد.

جواد دباغ صادقی‌پور در جریان این بازدید، اظهار داشت: مهمترین پشتوانه و سرمایه پست، اعتماد مردم در سپردن خدمات است و ما نیز در حد توان تلاش می‌کنیم پاسخی شایسته به این اعتماد عمومی بدهیم. وقتی مردم و مسئولان شرکت پست را در دقت، سرعت و صحت خدمات باور و به ظرفیت و توانمندی شبکه پستی اعتماد کنند، کارکنان خدمت‌گزار پست نیز تا پای جان برای حفظ امانات مردم فعالیت می‌کنند که تاکنون نیز اینچنین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های وضع شده برای کارکنان ادارات، کارکنان شرکت پست به‌صورت تمام وقت با خدمت صادقانه و تلاش وافر، در امر خدمات رسانی به مردم عزیز سربلند بیرون آمدند.

سرپرست شرکت پست آذربایجان‌شرقی در خصوص ترافیک مرسولات ورودی و خروجی در این ناحیه پستی گفت: در پست شهید قاضی ۲ متصدی باجه، یک نفر متصدی باجه معطله، ۱۸ نفر نامه رسان و یک نفر سر نامه رسان داریم. فقط در این ناحیه میانگین روزانه توزیع مرسوله‌مان ۱۰۶ تاست، یعنی این ۱۸ نامه رسان هر کدام روزانه به درب ۱۰۶ منزل مراجعه می‌کنند. با این احتساب، روزانه دو سه هزار مرسوله تنها از این ناحیه به دست مشتریان می‌رسد.

وی با بیان این‌که دائماً باید به‌منظور بهبود روند و کیفیت ارائه خدمات بازخورد مشتریان دریافت شود، توضیح داد: روزانه در سطح شهرستان تبریز ۷ الی ۸ هزار مرسوله به مشتریان تحویل داده می‌شود، از این تعداد روزانه ۵۰۰ نمونه تصادفی برمی‌داریم، همکاران ما در واحد کیفیت و امور مشتریان تماس می‌گیرند که آیا مرسوله به دستتان رسیده، از نحوه برخورد همکاران ما راضی هستید یا خیر، یعنی بازخورد می‌گیریم و تک تک آن‌هارا بررسی می‌کنیم.

صادقی‌پور با اشاره به اینکه کار پست نیابتی است، یادآور شد: بعضاً مواردی داریم که مشتری مراجعه می‌‌کند و می‌گوید کارت سوخت من نیامده و این را از چشم پست می‌بیند، در حالی‌که کارت سوخت باید در یک جای دیگر صادر شود، به پست تحویل شود تا ما به دست مشتری برسانیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه پست با بهره‌‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از زیرساخت‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در مسیر خدمت‌رسانی به آحاد جامعه و افزایش رفاه عمومی گام‌های بلندی را برداشته بطوریکه اکنون به‌راحتی می‌توان گفت نامه‌رسان کجاست، حتی مانیتورینگ موبایلش را هم می‌توان دید، یعنی اینطور نیست که در سامانه تحویل مرسوله به مشتری را بزنیم ولی دو سه روز بعد تحویل مشتری بدهیم. البته منکر این اتفاق نیستیم، اما شاید به‌تعداد انگشتان دست هم اتفاق نیافتد.

سرپرست شرکت پست استان با اذغان به اینکه ما در معرفی و شناساندن خدمات‌مان به مردم ضعیف عمل‌ کرده‌ایم، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های افراد در دریافت مرسولات پستی، زمان تحویل مرسوله است. سرويس «تعيين زمان توزيع توسط فرستنده» در راستاي پاسخ به نياز مشتريان و افزايش اطمينان دريافت مرسولات توسط گيرندگان راه‌اندازی شده است. در اين سرويس فرستنده مي‌تواند بازه زمان توزيع مرسوله خود را توسط پست تعيين كند. زمان تحويل به گيرنده می‌تواند در سه بازه زماني انتخاب گردد كه دو بازه آن شامل ساعات غير اداری می‌شود و همين امر احتمال دريافت مرسولات توسط گيرندگان را افزايش می‌دهد.

وی افزود: بازه‌های زمانی تعريف شده در اين سرويس امكان انتخاب توزيع بين ساعات ۸ الي ۱۴، ۱۴ الی ۱۸ و ۱۸ الی ۲۲ را به فرستنده می‌دهد و فرستنده می‌تواند با توجه به زمان حضور گيرنده در محل يكی از بازه‌های زمانی فوق را براي توزيع انتخاب كند.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام /