تداوم بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
تداوم بارش‌های رگباری و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضع ناپایدار جوی تا اواسط هفته آینده، بارش‌های رگباری و در نواحی مستعد استان بارش تگرگ ادامه می‌یابد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بروز ناپایداری های محلی در سه روز آینده در جو آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و شرقی استان همراه با رگبار باران و غرش آذرخش خواهد بود.

وی اظهار کرد: در این وضعیت، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب و بالا آمدن آب رودخانه ها، اصابت آذرخش و بارش تگرگ در این نواحی دور از انتظار نیست بر این اساس لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر ضروری است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خواستار انجام اقدامات پیشگیرانه در نواحی مستعد برای جلوگیری از بروز خسارت ناشی از بارش تگرگ به محصولات باغی شد.

امیدفر، با بیان اینکه در نیمه جنوبی استان نیز در این بازه زمانی پدیده غالب خیزش یا نفوذ گرد و خاک پیش بینی می شود، ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک، کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق وجود دارد.

وی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای، محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده شد.

انتهای پیام/