تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شعار سال امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردمی، گفت: تحقق شعار امسال و مطالبات رهبری و رئیس جمهوری نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است.

به گزارش شمس، مالک رحمتی، روز جمعه پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: مردم و مسوولان باید در سال جدید نگاه تحولی و جهشی به حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی داشته و از نگاه عادی به این امور خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه صرف داشتن نگاه تحولی و تغییر تفکر و نگرش در این زمینه کفایت نمی کند، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف نیاز به حرکت های جهادی و شبانه روزی است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر مردم، نگاه تحولی و حرکت های جهادی مسوولان را ببینند آنها نیز در این مسیر گام برمی‌دارند.

رحمتی، ادامه داد: برای تحقق این موضوع، مسوولان باید موانع پیش روی مردم را بردارند چراکه در زمان کنونی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با موانع متعددی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه اطاله امور در سازمان ها و دستگاه های اداری از عوامل خستگی و پشیمانی مردم برای انجام کار اقتصادی است، یادآور شد: برای تحقق شعار امسال باید موانع حضور مردم در فعالیت اقتصادی و اطاله در این امور برطرف شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعتماد و اعتقاد بر حضور مردمی برای تحقق شعار امسال، گفت: با توجه به تکلیف شرعی و قانونی برای تحقق شعار امسال و مطالبات رهبری، مردم باید به صورت جدی به این امور ورود کنند.

رحمتی، با بیان اینکه اقتصاد چین از خانه ها شکوفا شد، افزود: در کشور ما نیز برای تحقق شعار امسال باید هر خانه به یک کارگاه و کارخانه تبدیل شود، رشد اقتصادی کشور باید از خانه ها شروع شود.

استاندار آذربایجان شرقی، انجام کار فرهنگی را از دیگر اقدامات ضروری برای رفع موانع حضور مردمی اعلام کرد و گفت: در این راستا باید اصحاب رسانه و جامعه روحانیت و افرادی که تریبون در اختیار دارند، نسبت به فرهنگ سازی در مقوله اقتصاد تلاش کنند.

رحمتی، با تاکید بر اینکه باید تولید، کار، ثروت و سرمایه گذاری و کارآفرینی باید به ارزش در جامعه تبدیل شود، ادامه داد: جامعه دانشگاهی ما به دنبال کار اداری کارمندی هستند و این موضوع فعالیت و رشد اقتصادی کشور را با چالش مواجه کرده است.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست تلاش کنند تا کار کردن و فعالیت اقتصادی در جامعه مقدس شمرده شود و روحیه کارآفرینی در جامعه جاری و ساری شود.

استاندار آذربایجان شرقی عدم استفاده از توان مردم و بخش خصوصی در عرصه اقتصادی را بزرگترین آسیب کشور دانست و گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی باید از این ظرفیت میلیونی مردم برای رونق و رشد اقتصادی کشور استفاده کرد.

رحمتی، افزود: باید با حضور مردم و بخش خصوصی، آسیب و نقطه صفر کشور برطرف شود.