تاخیر در انتخاب شهردار خسارت بزرگی است/ پایان انحصار خودمطرح‌سازان با فراخوان!
تاخیر در انتخاب شهردار خسارت بزرگی است/ پایان انحصار خودمطرح‌سازان با فراخوان!
منتخب شورای شهر تبریز اذعان دارد تاخیر در انتخاب شهردار و تن دادن به سرپرست، صرت‌سوزی و خسارت به شهر است.

«روح‌الله رشیدی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که چرا منتخبان شورای شهر تبریز همانند تهران گزینه‌های شهرداری تبریز را مشخص و اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، اظهار داشت: تهران سر زبان‌هاست. کار شورای شهر تهران، به یک معنا ساده‌تر از بقیه‌ی شهرهاست. آنجا اگر حتی در نهایت به یک چهره‌ی کاملاً سیاسی هم برسند، کسی شورای شهر را سرزنش نخواهد کرد!

وی ادامه داد: در تبریز هم اگر بخواهیم بی‌توجه به نیازها و مسائل اساسی شهر، صرفاً دنبال مشاهیر و خودمطرح‌سازان باشیم، براحتی می‌توانیم ده نفر یا بیشتر را همین امروز معرفی کنیم. اما همه می‌دانیم که تبریز به یک شهردارِ انگیزه‌مند و پرتلاش و صاحب اندیشه و عدالت‌گرا نیاز دارد. امیدوارم به چنین گزینه‌ای برسیم.

منتخب شورای شهر تبریز در پاسخ به این سوال که آیا با فراخوان مردمی می‌توان شهردار انتخاب کرد، خاطرنشان ساخت: از نظر بنده فراخوان، چند کارکرد دارد. اولاً فرصت مضاعفِ ظرفیت‌شناسی را برای اعضای شورا فراهم می‌کند. ثانیاً انحصار را از دست خودمطرح‌سازان و هیاهوگران و کسانی که با واسطه‌ قرار دادن این و آن در ویترین قرار می‌گیرند، خارج می‌کند. اگرچه ممکن است در مسیر اجرا با مانع روبرو شود، اما حتی طرح چنین ایده‌ای را اقدامی رو به جلو در جهت مردمی‌سازی مدیریت شهر می‌دانیم.

وی در واکنش به ابراز نگرانی خبرنگار شمس از تاخیر در انتخاب شهردار کارآمد، تصریح کرد: تاخیر در انتخاب شهردار و تن دادن به سرپرست، قطعاً خسارت بزرگی برای شهر و نوعی فرصت‌سوزی است. اصلاً مطلوب نیست که تاخیر شود. تصور بنده این است که همه‌ی اعضا، با پیش آمدن تاخیر، مخالفند و تلاش می‌کنند در موعد قانونی، شهردار را معرفی کنند.

وی تاکید داشت: تحقق این امر، منوط به تمرکز شورا و نزدیک شدن دیدگاه‌ها به همدیگر است. باور ما این است که اگر روی مسائل و اولویت‌های شهر توافق کنیم و سپس دنبال شهرداری باشیم که بتواند این اولویت‌ها را محقق کند، مسیرمان برای انتخاب،کوتاهتر خواهد شد.

انتهای پیام/