بیمارستان جدید ۲۹ بهمن ساخته می‌شود
بیمارستان جدید ۲۹ بهمن ساخته می‌شود
در نشست سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی مسائلی مانند ساخت بیمارستان جدید 29 بهمن، بازگشت کارگران به چرخه تولید و ایجاد بخش رادیوتراپی در بیمارستان عالی نسب مطرح شد.

به گزارش شمس، یونس دباغ صادقی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه تامین اجتماعی سال ۵۷، هشت شعبه داشتیم که در حال حاضر به ۲۸ شعبه ارتقا یافته است و ۱۳ کارگزاری و شش واحد اقماری هم در سراسر استان داریم.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ تعداد ۱۲ هزار کارگاه واحد فعال داشتیم که آمار اردبیل هم جزئی از آن بود و در حال حاضر فقط در آذربایجان‌شرقی ۵۸ هزارکارگاه فعال داریم.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال ۵۷ کل بیمه شدگان اصلی استان ۹۰ هزار نفر بودند، گفت: در حال حاضر این رقم به ۷۸۰ هزار نفر است که بالغ بر دو میلیون و ۲۹۰ هزار جمعیت تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در آذربایجان‌شرقی با بحران نیروی کار مواجه هستیم در تعامل با اتاق بازرگانی و اداره کار در سال جاری طرحی به نام کارجو را در شعبه پنج به صورت پایلوت اجرا کردیم که جز پنج طرح برتر تامین اجتماعی شناخته شد.

دباغ تصریح کرد: در این طرح با دعوت از کارفرمایانی که به شدت دنبال نیروی کار هستند، جلسه‌ای داشتیم و سپس از کسانیکه بیمه بیکاری دریافت می‌کردند هم دعوت کردیم تا به چرخه کار باز گردند که در طی سه ماه نزدیک به ۱۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه شاید این عدد آمار بالایی به نظر نرسد، یادآور شد: اما اگر در تمام شعب این کار انجام شود تا پایان سال نزدیک به هزار نفر در شعب مختلف تبریز به چرخه کار بازگردند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بیمه زنان سرپرست خانوار و دانشجویان توضیح داد: در ۹ ماهه اول امسال دو هزار دانشجویان و ۶ هزار زنان سرپرست خانوار بیمه شده‌اند. دختران مجرد ۱۸ تا ۵۰ ساله خانه دار می‌توانند بیمه شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شمس درباره دلیل قطع بیمه خویش فرمایان به دلیل تاخیر یک روزه در پرداخت حق بیمه گفت: هوشمندسازی سیستم از سال ۹۷ استارت زده شده است که البته برخی نواقص و معایب هم دارد، متاسفانه بعضا بانک‌های عامل تاخیر در وصول حق بیمه هستند که موجب نارضایتی مردم از ما می‌شود. البته این امکان ایجاد شده که اگر تاخیر یکبار رخ دهد، اجازه نمی‌دهند سابقه از بین برود.

در ادامه سیدحسن سیدی، مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز اظهار داشت: در حال حاضر در استان ۱۸ مرکز درمانی مستقیم، دو بیمارستان و ۱۶ درمانگاه داریم که سه درمانگاه در تبریز و باقی در شهرستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: از جمعیت چهار میلیونی استان، دو میلیون و ۲۹۰ هزار نفر تحت پوشش هستندکه در ۹ ماهه اول ۱۴۰۲ ۲۵ هزار و ۱۶ مورد بستری، ۱۳ هزار و ۱۳۸ مورد جراحی،۵۰۰ مورد جراحی قلب، ۸۲۲ مورد سزارین و ۶۰۰ مورد زایمان طبیعی داشتیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ماهانه در آذربایجان‌شرقی سه هزار مورد بستری و ۱۵۰۰ مورد جراحی داریم. همچنین در ۹ ماهه اول امسال برای به روز رسانی دستگاه و تعمیر قطعات ۶۶میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ساخت درمانگاه هریس،بناب و بستان آباد در دست برنامه ریزی است، یادآور شد: همچنین در محل بیمارستان ۲۹ بهمن بیمارستان جدیدی ساخته می‌شود تا ظرفیت از ۱۰۰ تخت خواب به ۳۰۰ تخت خواب افزایش پیدا کند و بیمارستان قبلی نیز تخریب خواهد شد.

سیدی در پایان یادآور شد: همچنین پیگیر بخش رادیوتراپی در بیمارستان عالی نسب هستیم تا در شمالغرب یک بخش رادیوتراپی را ایجاد کنیم.