بلاتکلیفی سند در شهرک شهید تجلایی پس از ۲۳ سال!
بلاتکلیفی سند در شهرک شهید تجلایی پس از ۲۳ سال!
ساکنین شهرک شهید تجلایی در مارالان، پس از 23 سال از ساخت و ساز، هنوز سند مالکیت واحدهای خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش شمس، ساکنین شهرک شهید تجلایی در مارالان با ارسال پیام‌هایی از بلاتکلیفی ۲۳ ساله خود برای صدور سند خبر می‌دهند. این شهرک که شامل ۳۴ بلوک با ۱۲ واحد در هر بلوک است، در سال ۱۳۷۹ توسط تعاونی مسکن جماران ساخته شده است. زمین‌های این شهرک متعلق به سه نفر بوده که فوت شده‌اند و حال ورثه آنها مانع از صدور سند برای ساکنین شده‌اند.

پس از سال‌ها پیگیری، یکی از ورثه حاضر به صدور سند برای بلوک‌های فاز ۱ و ۳ بلوک از فاز ۲ شده است. تعاونی مسکن جماران در آبان ماه ۱۴۰۲ از ساکنین خواست تا برای شروع روند صدور سند، مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب و ۵ میلیون تومان در زمان تحویل سند پرداخت کنند.

در حالی که اسفند ماه ساکنین ۱۰ میلیون تومان برای صدور سند به تعاونی پرداخت کرده‌اند، هنوز سندهایشان صادر نشده است. این موضوع نگرانی‌هایی را بین ساکنین ایجاد کرده است. آنها می‌پرسند که این پول چه سرنوشتی خواهد داشت و چرا با وجود پرداخت پول، صدور سندها به تعویق افتاده است؟

در جلسه‌ای با حضورنورمحمدزاده، مدیرعامل تعاونی مسکن جماران، به ساکنین قول داده شد که تا اول اسفند ماه سندهایشان صادر خواهد شد. همچنین مقرر شد به کسانی که در این مرحله ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند، ۵ میلیون تومان تخفیف داده شود.

اما شهرداری پس از بررسی پروانه ساخت و تایید آن، به دلیل اضافه شدن بالکن‌ها در برخی واحدها، صدور سند را متوقف کرده است. این در حالی است که مجتمع مسکونی بهشتی در چند محله پایین‌تر، با ساختاری مشابه، دارای سند مالکیت است.

ساکنین شهرک شهید تجلایی که سال‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند، خواهان تسریع در روند صدور سند و تعیین تکلیف وضعیت خود هستند.

مخاطبان پایگاه خبری شمس خواستار ورود استاندار به این قضیه هستند تا بعد از ۲۳ سال به حق خود برسند. تعدادی از ساکنین نیز از عزم ساکنین برای تجمع در مقابل استانداری به دلیل این وضعیت خبر می‌دهند.