برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در تبریز
برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در تبریز
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی خبر داد: مراسم مهمانی لاله‌ها در تبریز، بعدازظهر پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه با محوریت گلزار شهدای وادی رحمت به انجام می‌رسد.

به گزارش شمس؛ علی اکبر سلمانی در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد بزرگداشت دهه فجر چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، گفت: به مناسبت دهه فجر و در ۱۹ بهمن، مردم استان در مهمانی ۱۰ هزار لالۀ گلگون کفن آذربایجان شرقی در سراسر گلزارهای شهری و روستایی شهدای استان شرکت و با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق می‌کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: ضمن اینکه ساعت ۱۰:۳۰ صبح همان روز با برگزاری مراسم جداگانه‌ای در آرامستان ارامنه تبریز، از مقام شهدای ادیان توحیدی به ویژه شهدای مسیحی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی از عموم مردم شهیدپرور استان دعوت کرد با حضور گسترده و پرشور در مراسم «مهمانی لاله‌ها» ضمن عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، بار دیگر با آرمان های والای شهدای گرانقدر و امام شهیدان تجدید میثاق کنند.

وی بیان کرد: پرچم جمهوری اسلامی ایران در مزار شهدای سراسر استان هم به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعویض می‌شود. با انجام این برنامۀ ارزشمند، یادآوری می‌شود که اهتزاز پرچم‌ها، به برکت خون شهداست.

سلمانی ادامه داد: پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران بر مزار شهدا نشان می‌دهد که برای عزت کشورمان، ایثارگران بسیاری که اغلب آن‌ها جوان بودند، جانفشانی کردند و بر همین اساس می‌توان از مزارهای شهدا به عنوان مظاهر سربلندی و عزت ملی نام برد.

وی در پایان تاکید داشت: آذین‌بندی و فضاسازی محوطۀ ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان‌ها، نواختن زنگ انقلاب و ایثار در مدارس شاهد، برگزاری همایش کشوری نیمکت‌های سوخته با یاد شهدای بمباران مدارس میانه، اجرای طرح پایش سلامت والدین بزرگوار شهدا و جانبازان سرافراز، ویزیت رایگان مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانیِ وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، طراحی و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب و زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب رئوس برنامه‌های دیگری است که به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد.