بحث مهارت اگر از سوی مسئولان جدی گرفته نشود، هزینه‌های کشور هرساله افزایش می‌یابد
بحث مهارت اگر از سوی مسئولان جدی گرفته نشود، هزینه‌های کشور هرساله افزایش می‌یابد
مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی گفت: بحث مهارت اگر از سوی مسئولان جدی گرفته نشود، هزینه‌های کشور هرساله افزایش می‌یابد.

به گزارش شمس، رضا اختیار وکالتی روز شنبه، ۲۰ فروردین ماه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، اظهار کرد: اشتغال یکی از مسائل و مشکلات بسیار مهم در کل جوامع و دولت‌ها از جمله ایران بوده و در صورت حل معضل بیکاری و ارتقای اشتغال می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

وی افزود: مهارت نیز یکی از پارامترها و زیربناهای اصلی اشتغال بوده که از طریق آموزش به مردم انتقال می‌یابد. کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای شادابی اجتماعی و بهره وری اقتصادی در یک جامعه با ارتقای سطح مهارت آموزی مردم انجام گرفته و در این راستا نیز بایستی مسئولان استانی و کشوری دست به دست بدهند و تلاشی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شعار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، «دست‌های بزرگ با مغزهای بزرگ» است، ادامه داد: دست‌ها نماینده مهارت و مغزها نشانه دانش و خلاقیت نیروی انسانی است. بر اساس شعار امسال که بسیار هوشمندانه از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است نیز مقوله خلاقیت، دانش و به خصوص دانش نو یکی از الزامات هر اشتغالی بوده و اگر کسی در کارش، خلاقیت نداشته باشد، با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان این‌که رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، دانش بنیانی کردن آموزش‌های مهارتی است، گفت: آموزش‌های مهارتی در دنیای کنونی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و دنیا در حال کار کردن بر روی این اصل است. سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در کشور ما این موضوع را پیگیری می‌کند.

وکالتی با تاکید بر این‌که آموزش مهارتی روز به روز در حال پیچیدگی و تخصصی شدن است، اظهار کرد: آموزش مهارتی در حال تغییرات سریع بوده و حوزه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نمی‌تواند به تنهایی مسئولیت عظیم بروزرسانی تکنولوژی‌های آموزش مهارتی را به دوش بگیرد. دستگاه‌های مختلف، نهادها و سازمان‌های ملی و استانی باید ما را در رسیدن به ارائه آموزش‌هایی با آخرین تکنولوژی بازار یاری دهند.

وی در خاتمه با تقدیر و تشکر از همکاران اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای و سایر مربیان و اساتید در دوران تصدی گری سمت مدیریت این مجموعه، افزود: اگر نقطه قوتی در این دوران بوده همگی حاصل زحمات این عزیزان است و اگر ضعفی بوده نیز بنده مسئولیت آن را برعهده گرفته و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام /