بازرسان تعزیرات بر مدارس غیردولتی آذربایجان‌شرقی نظارت می‌کنند
بازرسان تعزیرات بر مدارس غیردولتی آذربایجان‌شرقی نظارت می‌کنند
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: گروه مشترک بازرسی این اداره کل و نمایندگان دستگاه های مرتبط بر بازار مسکن و مدارس غیردولتی استان نظارت و کنترل می‌کنند.

به گزارش شمس، صمد حضرتی ئبا اشاره به تشکیل کارگروه نظارت بر بازار مسکن و مدارس غیردولتی و راه اندازی گشت‌های مشترک بازرسی از این مراکز در سطح استان، افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان تعزیرات حکومتی طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن و کنترل مدارس غیردولتی از لحاظ رعایت قیمت‌های تعیین شده برای شهریه دانش آموزان در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس گروهی متشکل از روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در قالب گشت‌های بازرسی از بنگاه ها و مشاوران املاک و مدارس غیردولتی بازرسی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: صادر نکردن فاکتور، ثبت نکردن معاملات در سامانه و دریافت کد رهگیری، عدم نصب نرخ نامه در محل از سوی بنگاه ها و مشاوران املاک و اخذ شهریه بیش از نرخ مصوب از سوی مدارس غیردولتی از جمله موارد رسیدگی بازرسان در اجرای این طرح‌هاست.

حضرتی با بیان اینکه این بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه می‌یابد، ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسی تا حدامکان تلاش می کنند که جلوی تخلفات احتمالی در بنگاه ها و مدارس غیردولتی را بگیرند.

وی یادآور شد: در صورت بروز تخلف در این مراکز، برای متخلفان پرونده تخلف تشکیل و به تخلفات آنان رسیدگی می شود و شهروندان نیز در صورت داشتن شکایت می‌توانند با استفاده از سامانه tazirat۱۳۵.ir شکایت خود را برای رسیدگی اعلام کنند.

گفتنی است؛ در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن چهار هزار و ۴۵۶ پرونده تخلف در سطح استان، برای متخلفان در این حوزه بیش از چهار هزار و ۶۹ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

اکنون ۱۸ شعبه تعزیرات حکومتی در سطح شهرستان های آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و ۲ شعبه ویژه شامل شعبات ۲ و سه نیز در سال های اخیر در اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایجاد شده است.

انتهای یپام /