بارش رحمت الهی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
بارش رحمت الهی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
بارش رحمت الهی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به ویژه نواحی غربی و جنوبی موجب خوشحالی مردم شده است.

به گزارش شمس، این بارشها از عصر دیروز به صورت باران و در مناطق سردسیر و مرتفع استان به شکل برف آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

بارش باران در تبریز، لطافت خاصی به هوای این کلانشهر که هفته گذشته گرفتار آلودگی و ناسالمی بود بخشیده است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: دمای هوا به صورت محسوس کاهش یافته و بارش برف در برخی شهر‌های استان آغاز شده است.

محمد امیدفر بیان اینکه دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد در شهر‌های استان کاهش می‌یابد افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی و ایستگاه‌های هواشناسی، هم اکنون بارش برف در هریس، چاراویماق، ورززقان، بستان آباد، سراب و اهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان امروز شدت می‌گیرد اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا از حد نرمال در برخی شهر‌های استان، بارش در این شهر‌ها به صورت باران و در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی اضافه کرد: به دنبال افزایش بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، اختلال در تردد جاده‌ای و کولاک برف و یخبندان در نواحی سردسیر وجود دارد بر این اساس مردم باید از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر ادامه داد: از امشب از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود و از عصر فردا با خروج این سامانه از آذربایجان شرقی، جوی پایدار در استان حاکم می‌شود.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.