بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است
بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر امروز تا سه شنبه، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ، استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش شمس، «محمد امیدفر» اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، در این مدت گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضع تمام نواحی به ویژه نیمه شمالی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، بارش ها در روز دوشنبه شدت بیشتری به خود می گیرد و از عصر سه شنبه این سامانه از استان خارج می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و برخورد آذرخش وجود دارد بر این اساس عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لایروبی و مسیرگشایی مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی و احتیاط در ترددهای جاده ای ضروری است.

امیدفر، با اشاره به احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و در برخی نواحی خیزش یا نفوذ گرد و خاک، ادامه داد: مردم نسبت به محکم کردن سازه های سبک اقدام کرده و از پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای سراب و بستان آباد با دمای هفت درجه و جلفا با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی گراد رسید.

انتهای پیام /