بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌شرقی است
بارش‌های رگباری در راه آذربایجان‌شرقی است
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با گذر امواج دامنه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی طی امروز و فردا، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر، روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که از بعد از ظهر امروز تا یکشنبه به ویژه در ساعات عصر و شب جو استان با افزایش ابر، وزش باد گاهی نسبتا شدید و بارش باران همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه نواحی شمالی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: با فعالیت این سامانه دمای هوای استان طی این مدت به صورت نسبی کاهش می یابد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه ها، اصابت آذرخش و بارش تگرگ در نواحی مستعد وجود دارد.

امیدفر، با اشاره به اینکه در نواحی جنوبی استان نیز احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست، ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و کاهش دید و کیفیت هوا در این نواحی وجود دارد.

وی خواستار عدم اتراق در حریم رودخانه ها و مسیل ها، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده ای، محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده شد.

انتهای پیام/