ایران و «آرتین»‌ها ایستاده‌اند
ایران و «آرتین»‌ها ایستاده‌اند
مردم ایران دیروز هم پای ایران و هم پای آینده «آرتین»‌ها ایستادند و به خیابان آمدند.

به گزارش شمس، روزنامه ایران نوشته است:

ایران و آرتین ایستاده‌اند. آرتین برای ایران و ایران برای آرتین.

مردم ایران دیروز هم پای ایران و هم پای آینده «آرتین»‌ها ایستادند و به خیابان آمدند.

زنان باحجاب و مؤمنه اگر به خیابان بیایند، برای حفظ دین و ایمان خود می‌آیند، نه برای از هم پاشیدن وطن خود.

پیوند تروریسم داعشی و تروریسم رسانه‌ای، دیروز دوباره ملت ایران را در باورهایشان و در حفظ تمامیت ارضی خاک وطن‌شان متحد کرد.

دیروز همه زنان مؤمنه، مادران آرتین شدند و همه آینده او را آینده بچه‌های خود دانستند. ما با شهادت، آرمان‌هایمان را حفظ می‌کنیم و زنده نگه می‌داریم.

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز پس از آن اتفاق افتاد که طی ۴۰ روز گذشته عده‌ای از اغتشاشگران با پشتیبانی اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی و هدایت تروریست‌های رسانه‌ای مستقر در لندن، درگذشت یک خانم هموطن را بهانه آشوب و خرابکاری کردند و با ایجاد خسارات فراوان به اموال عمومی و مردم و شهادت تعدادی از حافظان امنیت، بخش‌هایی از کشور را به عرصه اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی خود کردند.

اگرچه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی، با مسامحه کوشیدند معترضان صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند، لیکن این خویشتنداری‌ها باعث شد ضد انقلاب با سوء‌استفاده از این فضا، جنایت دیگری با حمله مسلحانه به نمازگزاران و زائران مردم بیگناه شیراز رقم بزند.

دیروز، اما حضور مردم در میادین و خیابان‌های مراکز استان‌ها و شهر‌های سراسر کشور و شعار‌های آن‌ها پایانی بر هرگونه مسامحه با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی بود.

همزمان با سراسر کشور، مردم تهران ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن‌موسی (ع) انزجار و تنفر خود را از دشمنان ایران اسلامی نشان دادند.

در این راهپیمایی که رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری نیز حضور داشتند، مردم تهران شعار‌هایی با مضمون «الله اکبر، یاحسین، لا الله الا الله، یا زهرا، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، لبیک یا حسین، مرگ بر امریکا، آشوبگر داعشی پیوندتان مبارک، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، سپاه انقلابی انتقام انتقام» سر دادند.

تشییع شهید حافظ امنیت و نخبه علمی کشور در ابتدای این مراسم، پیکر شهیدان سرگرد پاسدار امیر کمندی و سید فرید معصومی تشییع شد. شهید امیر کمندی چند شب پیش در غرب تهران در جریان اغتشاشات و درگیری میان آشوبگران و نیرو‌های حافظ امنیت به درجه شهادت نائل شد.

همچنین شهید سید فریدالدین معصومی از نخبه‌های علمی کشورمان که برای مأموریت به شیراز سفر کرده بود و پس از اتمام مأموریت به زیارت حرم شاهچراغ (ع) مشرف شده بود در جریان حمله تروریستی به شهادت رسید.

معصومی نقش اثرگذاری در تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های برق و انرژی در کشور داشت و برای پیگیری ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شیراز سفر کرده بود.  در تجمع تهران، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیانیه این راهپیمایی را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی طی روز‌های اخیر مورد هجمه وحشیانه دشمنان و درمعرض جنگ ترکیبی زخم خوردگان از نظام اسلامی قرار گرفته است. حمله به نوامیس مردم، آتش زدن اموال عمومی و خصوصی، به شهادت رساندن حافظان امنیت و بی حرمتی به ساحت مقدس کلام الله مجید و هتک حرمت مساجد و اماکن و مشاهد شریفه گوشه‌ای از اقدامات پلیدی است که از سر استیصال، توسط مزدوران استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل صورت گرفته و بی گمان هریک از این ها، گناه نابخشودنی است که قطعاً توسط مردم غیرتمند و جوانان برومند کشورمان بی‌پاسخ نخواهد ماند.

گناه عظیم و اقدام پلید حمله به بارگاه ملکوتی و قدسی حضرت احمد بن‌موسی علیهما السلام و جنایت هولناک به شهادت رساندن جمعی از زائران مظلوم این حرم مطهر نزد هر انسان آزاده محکوم و ننگ ابدی را برای عاملان و زمینه سازان این اقدام تروریستی در پی خواهد داشت.

ما امروز ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و شهدای عزیز و گرانقدر، موافقت خود را با موارد زیر با ندای رسای «الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌کنیم:

۱. جنایتی که درحرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز رخ داد، قطعه‌ای از نقشه شوم مستکبران علیه ملت بزرگ ایران و مکمل اغتشاشات و آشوب‌های اخیر است. ما این جنایت سخیف و شهادت زوار مظلوم و بی دفاع را به شدت محکوم کرده و خواستار اشد مجازات برای عوامل پیدا و پنهان و زمینه سازان این جنایت وحشیانه هستیم.

۲. آنانی که طی هفته‌های اخیر با تحریکات خود زمینه ساز و مشوق فتنه‌گران شدند، دستانشان در خون بیگناهان و گام‌هایشان در مسیر آماده‌سازی این جنایت خونبار بوده و ملت مقتدر ایران هرگز آن‌ها را نخواهند بخشید و مسئولان قضایی باید طبق قانون با آنان برخورد نمایند.

۳. ضمن تأکید بر وحدت ملی، قومی و مذهبی و تشکر از سعه صدر مسئولان محترم نظام اسلامی و نیرو‌های حافظ نظم و امنیت دربرابر فتنه‌گران، اعلام می‌کنیم دیگر صبر و تحمل در برابر اقدامات این عمال بیگانه جایز نیست و از دستگاه قضایی و مسئولان حافظ نظم وامنیت می‌خواهیم بدون کم‌ترین ملاحظه، با قاطعیت با عوامل اصلی فتنه اخیر و شکاف آفرینان در حریم وحدت ملی برخورد قانونی نمایند.

۴. ما متهم اصلی این جنایت‌ها را حکومت مستکبر و روبه زوال امریکا ورژیم منحوس صهیونیستی و حکام دست نشانده منطقه‌ای استکبار (مثلث عبری-عربی- غربی) می‌دانیم یقیناً این حکام زورگو و جنایتکار خاصه حاکمان سرسپرده منطقه تاوان جنایات سنگین خود را خواهند پرداخت.

۵. سنگر تعلیم و تربیت و دانشگاه دارای تقدس بوده و دانشجویان و دانش‌آموزان عزیز آینده سازان کشور و مایه افتخار ما هستند از آنان می‌خواهیم همچون گذشته ادامه دهندگان راه امام راحل و شهدای عزیز و تحقق بخش رهنمود‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بوده و توطئه‌های شوم عمال استکبار و فتنه گران مزدوررا خنثی سازند.

۶. درطول این ایام، فتنه‌گران سعی کردند به ساحت نورانی ولایت، این رکن رکین اسلام و قوام و دوام نظام و کشور جسارت کنند، ما امروز ضمن تجدید پیمان با حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با تمام وجود اعلام می‌کنیم دست از نائب برحق ایشان نخواهیم کشید و همچنان استوار و پابرجا، گوش به فرمان منویات و رهنمود‌های راهگشا و هدایت‌های داهیانۀ معظم‌له، تا پای جان و آخرین نفس بوده و از ولایت و ایران قوی و مستقل و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و اعتقاداتمان در برابر هجمۀ شوم دشمنان دفاع خواهیم کرد.

۷. جنایت به شهادت رساندن جمعی از فرزندان این مرز و بوم حجت را بر همه تمام کرده و راه هرگونه عذرو بهانه‌ای را بسته و از خواص جامعه می‌خواهیم با اهتمام به جهاد تبیین با تمام وجود به روشنگری پرداخته وتوطئه‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی کنند و با صدای رسا اعلام می‌کنیم در ایامی که باور‌ها و مقدسات ملعبه دست بیگانه پرستان می‌شود؛ سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و نزد خدای بزرگ نابخشودنی است.»

۳ دانش آموز در جمع شهدای شاهچراغ در پی حمله تروریستی چهار‌شنبه خونین چهارم آبان ماه در سومین حرم اهل بیت (ع) سه نفر از دانش آموزان میهن اسلامی که زائر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) بودند به فیض شهادت نائل آمدند.  یکی از این دانش آموزان شهید محمدرضا کشاورز، دانش آموز پایه دهم دبیرستان شاهد سید احمدخمینی و دیگری نیز شهید آرشام سرایداران دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهدای شوش هستند که هر دو در ناحیه ۳ آموزش و پرورش شیراز مشغول تحصیل بودند. پدر و مادر شهید سرایداران نیز در این حادثه به شهادت رسیدند.

همچنین یک دانش آموز اهل استان کرمان در کنار دو دانش آموز شیرازی و تعدادی دیگر از هموطنانمان به شهادت رسید. این دانش آموز شهید، علی اصغر لری گویینی، دانش آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان است.

شرارت‌ها بی پاسخ نمی‌ماند در پی جنایت هولناک تروریستی در حرم شاهچراغ، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل سپاه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سازمان ها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی با صدور پیام و بیانیه، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی بر شناسایی آمران و عاملان و برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با آن‌ها تأکید کردند.

در پیام رئیس‌جمهور تأکید شده: این شرارت، قطعاً بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

در پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه هم تصریح شده است: دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسببان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند.

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح نیز در پیام خود تصریح کرده است: «اغتشاشگران و فریب خوردگان نیز که بی شک در گناه این جنایت بزرگ شریک هستند بدانند، که امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم شریف ایران خط قرمز نیرو‌های مسلح صبور، مقتدر و جان بر کف ایران اسلامی است.»

فرمانده کل سپاه نیز در پیام تسلیت خود به مناسبت این اقدام تروریستی با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام کرده است: «آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مأیوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.»

ارتش جمهوری اسلامی ایران هم ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، سکوت سنگین و تعجب‌انگیز مدعیان حقوق بشر و مزدوران خارج نشین که داعیه دفاع از مردم دارند را مصداق بارز نفاق و تزویر دانسته، شهادت جمعی از هموطنان عزیز را به به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، آحاد ملت شریف ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت گفته و آمادگی فرزندان غیور ملت ایران در ارتش را برای گرفتن انتقام خون پاک شهدا از دشمنان اسلام و ایران اعلام می‌دارد.

واکنش‌های توئیتری به تکفیر و ترور واکنش‌های توئیتری به تکفیر و ترور که در ادعا‌هایی مضحک کوشیدند با ماشین دروغ پردازی رسانه‌های لندنی و ابسته به آل‌سعود و دیگر گروهک‌های ورشکسته، در فاجعه تروریستی شاهچراغ انگشت اتهام را به سمت نظام اسلامی منحرف کنند، قابل تأمل بود.

کاربری در واکنش به این مدعیات نوشت: شرف داعش که جنایتشو گردن گرفت، بیشتر از شماست که این روزا هر غلطی کردید، گفتید جمهوری اسلامی بود.

دیگری نوشت: معتقده چهارتا تروریست القاعده همه موانع رو رد کردن، سوار هواپیما شدن، خودشون رو زدن به برج دوقلو، شده ۱۱ سپتامبر. بعد میگه امکان نداره یک تروریست بتونه کلاش ببره با خودش تو حرم، پس کارخودشونه!

آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب اتحاد ملت (بدل حزب منحله مشارکت) در توئیتی نوشته بود: علی القاعده تا روشن نشدن ابعاد این جنایت (ترور در شاهچراغ) نمی‌توان در مورد انگیزه، دلایل، عامل یا یا عاملان این ترور قضاوتی کرد. کاربری به نام وحید چریکی، اما در واکنش به او این گونه توئیت منصوری را تکمیل کرد: «وی افزود، اما در مورد مهسا امینی از همان روز اول انگشت اتهام را نشانه بروید و قبل از مشخص شدن نتیجه پزشکی قانونی به حاکمیت حمله کنید!» اکنون، اما با این جنایت تروریستی، حجت بر همه دستگاه‌های حافظ امنیت و اقتدار کشور تمام شده و چنانکه در بیانیه پایانی راهپیمایان نیز تصریح شده، مدارا در برابر رفتار‌های اغتشاشگران جایز نیست و باید با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت کشور به هر بهانه‌ای برخورد شود.

موج عظیم مردمی در سراسر کشور این پیام آشکار داشت که نه تنها ایران، تنها نیست و آن‌ها بیش از این اجازه نمی‌دهند، معدودی اغتشاگر با امنیت و جان و مال مردم بازی کنند، که «آرتین» تنها پسربجه بازمانده از فاجعه تروریستی شاهچراغ که تمام اعضای خانواده اش را از دست داد، او هم تنها نیست.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار دلنوشته‌ای برای آرتین، نوشت: غم آرتین غم ایران است. حتی اگر دنیا نگذارد آن را ببینند برای ساختن آینده آرتین‌ها، یک ایران متحد خواهد بود.  «آرتین» از این پس نماد مظلومیتی است برای به چالش کشیدن ادعا‌های دروغین غرب وحشی در دفاع از حقوق بشر. آرتین نماد خونخواهی یک ملت مظلوم، اما مقتدر علیه استاندارد‌های دوگانه حقوق بشری است.

درپی حادثه تروریستی روز چهار‌شنبه در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهما السلام که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه منجر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کردند: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم جنایت شقاوت‌آمیز در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها مرد و زن و کودک بی‌گناه انجامید، دل‌ها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد، ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهم‌السلام جز با جست‌وجو از سررشته این فاجعه‌آفرینی‌ها و اقدام قاطع و خردمندانه درباره آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه قضائیه تا فعالان عرصه فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ای باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنایی و بی‌احترامی روا می‌دارد. ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقیناً بر توطئه خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، ان‌شاءالله. اینجانب به خانواده‌های عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همه ملت ایران تسلیت می‌گویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.  سید علی خامنه‌ای – ۵ آبان ۱۴۰۱

انتهای پیام /