اندیشکده توسعه آذربایجان را تاسیس می‌کنیم
اندیشکده توسعه آذربایجان را تاسیس می‌کنیم
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اندیشکده توسعه آذربایجان را با محوریت استانداران پیشین و نخبگان استانی خارج از نظام معمول تاسیس خواهیم کرد.

به گزارش شمس، مالک رحمتی در نشست با مدیران مسئول رسانه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آذربایجان خطه علم پرور و دانشمند پرور است که باید تلاش کنیم در طراز تاریخی خود بمانیم.

وی با بیان اینکه در یک زمان خاص به این استان آمده‌ام که حدود ۳۰ ماه از خدمت دولت در این استان می‌گذرد، گفت: خود را ملزم می‌دانم از کارهای خوب این دوره و دولت حمایت کرده  و آن را ادامه دهم. زمان باقی مانده پیش رو برای خدمت کم نیست اما برای تحول کم است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: برای توسعه‌ی توازن ک رفع مشکلات بیش از یک یا دو دهه زما نیاز است اما به این معنی نیست که در این زمان کم به موضوعات اساسی و زیرسازی نپردازیم.

وی با اشاره به اینکه هر تغییری در این استان متناسب با ارزیابی است که نسبت به کارامدی و خدمت مدیران انجام می‌شود، عنوان کرد: مدیران اگر همسو با دولت در راستای انجام وظایف محوله پیش رفته‌اند در همان مسیر باقی خواهند ماند اما در غیر این صورت در بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رحمتی یادآور شد: در راستای بهره‌مندی از تجربیات استانداران این استان فردا یک نشست هم‌اندیشی با تمام استاندارانی که در قید حیات هستند، خواهیم داشت.

وی با اشاره به نیاز به تحول در استان گفت: اندیشکده توسعه آذربایجان را با محوریت استانداران پیشین و نخبگان استانی خارج از نظام معمول تاسیس خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش رسانه‌هاس استان ابراز داشت: من برای رسانه‌ها ماموریت خطیری قائل هستم، رسانه باید صدای مردم و پل ارتباط آحاد مردم و مسئولین باشد. آنچه رسانه باید برای ما انجام دهد این است که صدای تمام اقشار باشد، رسانه‌ها برای جلب مردم و مسئولین باید صداقت داشته و امانت‌دار باشند.

وی با اینکه در این دوره کوتاه همکاری موثری با رسانه‌ها طراحی خواهیم کرد، ادامه داد: درخواست خواهیم کرد ارزیابی عملکرد رسانه ای مدیران کل و فرمانداران را به ما بدهند و بخشنامه شود هر فصل مدیران کل یک نشست رسانه‌ای باید داشته باشند، این را به اصحاب رسانه تعهد می‌دهم.

رحمتی اذعان داشت: پرداختی به رسانه‌ها توسط هر دستگاهی یک نظارت می‌خواهد، به همین دلیل نظارت عالیه برای همسان‌سازی متناسب با ظرفیت آن رسانه را از مدیر کل ارشاد استان مطالبه دارم.

وی همچنین اظهار داشت: به قدری که در این استان کار رسانه انجام می‌شود، اطلاع رسانی صورت نمی‌گیرد، در این حوزه تکلیف ایجاد نکردیم که اطلاع رسانی به‌هنگام داشته باشیم. اطلاع رسانی را در محور کارهای خود قرار دهید زیرا نیازمند این هستیم که اقناع سازی توسط رسانه‌های بومی انجام گیرد.

رحمتی تصریح کرد: مدل اقناع سازی، شفاف سازی است اگر شفاف سازی انجام گیرد بخش زیادی از مشکلات و اعتراض‌ها حل می‌شود، شفاف سازی نیز اقناع سازی را به دنبال دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر به دنبال این هستیم که در رسانه‌های عمومی افکار عمومی را مدیریت کنیم و در روایت‌های زرد تعیین کننده باشیم باید مسئولین محتوای شفاف به رسانه‌ها بدهند، گفت: رسانه‌ها نیز خود را مسئولیت پذیر ببینند و روایتگری را به دست بگیرد تا مرجعیت افکار عمومی شما باشید.

وی ادامه داد: همه مسئولین بر اساس تکلیف دولت و تعهدی که به خداوند دارند، حق ندارد در انتخابات سوءگیری داشته باشد و از جریانی حمایت کند. افرادی که شورای نگهبان تایید کرده همه برای ما مهم و محترم هستند و وظیفه ما این که بستری تعیین کنیم تا مردم از بین انها انتخاب اصلح داشته باشند.

رحمتی اذعان داشت: به صراحت عرض می‌کنم از هیچ جریان و احدالناسی نه حمایتی داریم نه حب و بغضی. ما امانتدار مردم و مجری انتخابات هستیم.