استاندار رئیسی بی‌اختیارتر از استاندار روحانی؟!/ انتصاب بخشدار با اجازه‌ی تهران
استاندار رئیسی بی‌اختیارتر از استاندار روحانی؟!/ انتصاب بخشدار با اجازه‌ی تهران
ابلاغیه‌ی وزیر کشور در محدودیت انتصاب فرمانداران و بخشداران با صحبت‌های وحیدی در تبریز در تعارض آشکار است.

سیاسی شمس: یکم آبان ۱۴۰۰ معارفه‌ی استاندار آذربایجان‌شرقی نکات کلیدی مهم‌تر از سیلی نیز داشت که تحت تاثیر حواشی آنطور که باید ضریب نیافت. جایی که «محمدرضا پورمحمدی» پشت تریبون خود را نفرین و تلویحاً از دولت روحانی انتقاد کرد و خود و سایر استانداران را کارپرداز بی‌اختیار خواند.

البته «احمد وحیدی» وزیر کشور بی‌آنکه اظهارات استاندار روحانی را تایید و یا رد کند از افزایش اختیاراتِ استانداران در دولت رئیسی سخن گفت و خبر از انتصاب مدیرانِ کل سایر وزارتخانه‌ها در استان با نظر عابدین خرم را داد.

موضوعی که در صورت تحقق دلگرم کننده بود و به استاندار قدرت حاکمیت بیشتر و صد البته پاسخگویی موثر در برابر مردم را می‌داد و بعدِ گذشت چند سال عابدین خرم نیز در مراسم معارفه‌اش نمی‌گفت حتی اختیار برخورد با پیمانکار وزارت راه در یک پروژه را نیز نداشته است.

حال بعد گذشت ۲۵ روز از وعده‌ی وزیر کشور در تبریز نامه‌ای منتشر شده که در آن «احمد وحیدی» خواهان انتصاب فرمانداران و بخشداران با نظر وزارت کشور و تایید شخص وی شده است. موضوعی که اگر صحت داشته باشد نه‌تنها در تعارض با وعده‌ی شخص وزیر است، بلکه ناقض صحبت‌های رئیس‌جمهور نیز تلقی می‌شود.

فی‌الواقع وزیر کشوری که اختیار عمل استاندار خود را در انتصاب فرماندار و حتی بخشدار محدود می‌کند، چطور می‌تواند از وزارتخانه‌‌های دیگر بخواهد در انتصاب مدیران کل نظر استاندار را جویا و تایید او را بگیرند؟!

انتهای پیام/

  • نویسنده : میلاد نوروزی