استاد شهریار مرد زمان و زمان‌شناسی بصیر بود
استاد شهریار مرد زمان و زمان‌شناسی بصیر بود
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: استاد شهریار هیچوقت نسبت به اتفاقات ایران و آذربایجان بی‌تفاوت نبود و با سراییدن اشعار مختلف عشق خود به ایران، دین و سرزمین مادری خود را نشان داد.

به گزارش شمس، عابدین خرّم عصر امروز در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی در سالن همایش پتروشیمی تبریز اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره شهریار فرموده‌اند، شهریار یک انسان وارسته، متواضع، پارسا، صمیمی و صادق و از جمله کسانی است که ظاهر نیست کالای شعر خود را به کسی بفروشد و از همین رو نام استاد شهریار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان آشنا است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب می‌فرمایند در کنار هویت دینی و اسلام حفظ زبان فارسی در کنار سرودن اشعار ترکی حیدربابا و خان ننه دومین رکن ویژگی‌ استاد شهریار است. استاد ضمن تجلی عشق خود به زبان مادری مسیرش را از بسیاری از افراد قبل و بعد از انقلاب جدا کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استاد شهریار مرد زمان و زمانشناسی بصیر بود، گفت: استاد شهریار هیچوقت نسبت به اتفاقات ایران و آذربایجان بی‌تفاوت نبود و با سراییدن اشعار مختلف عشق خود به ایران، دین و سرزمین مادری خود را نشان داد.

وی با اشاره به وضعیت مقبره الشعرا در چند سال گذشته گفت: خوشبختانه در سفر رئیس جمهور اعتباری در نظر گرفته شده که بسیاری از نگارخانه‌ها و اضلاع آن به پایان رسید و امیدواریم به زودی به طور کامل افتتاح شود.

انتهای پیام /