از مردم بپرسید چرا در صف مرغ‌اند/ برخی عادت کرده‌اند صف بایستند
از مردم بپرسید چرا در صف مرغ‌اند/ برخی عادت کرده‌اند صف بایستند
فتحی با انتقاد شدید از صف مردم برای خرید مرغ، گفت: میزان عرضه مرغ دو برابر سال‌های قبل شده است و در توزیع نیز مشکلی نیست اما گروهی عادت کرده‌اند از 7 صبح برای خرید مرغ صف بکشند.

«اکبر فتحی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شمس در پاسخ به این سوال که چرا صف‌های مرغ از تبریز جمع نمی‌شود، اظهار داشت: این سوال را باید از مردم بپرسید که چرا در صف می‌ایستند! شما اکنون در صف‌ها فردی را پیدا نمی‌کنید که دست خالی خانه برود پس این نشان می‌دهد مرغ داریم اما اینکه چرا از ۷ صبح برای خرید آن صف می‌کشند عجیب است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مردم اطمینان لازم را ندارند و فکر می‌کنند اگر همین الان برای خرید مرغ صف نکشند فردا آن را پیدا نمی‌کنند و یا آنکه بر این باورند مغازه‌هایی که مقابل آن صف کشیده‌اند مرغ خوبی دارد و یا ارزان‌تر می‌دهد درحالی که اینگونه نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز در آذربایجان‌شرقی ۲۶۶ تن مرغ توزیع شد و فردا نیز ۳۸۰ تن دیگر توزیع خواهد شد، خاطرنشان ساخت: ما هر روز کشتار داریم و علاوه بر تامین از داخل، از استان‌های همجوار نیز حدود ۸۰ تن وارد بازار آذربایجان‌شرقی می‌شود با این حال همچنان شاهد صف‌های خرید هستیم.

وی عنوان کرد: صف‌کشی برای خرید مرغ تبدیل به عادت شده است، باید به شهروندان بگویید نیاز نیست از ۷ صبح و قبل از آغاز عرضه برای خرید صف بکشید، ساعات دیگر نیز به مغازه‌های مختلف مراجعه کنید مرغ پیدا می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان عرضه مرغ در حال حاضر در قیاس با مدت مشابه دو برابر افزایش یافته است، اذعان داشت: قبلا در عرضه مشکلاتی وجود داشت و به‌دلیل قاچاق و صادرات به سایر استان‌ها مرغ پیدا نمی‌شود اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی در پایان عنوان کرد: ما بیشتر از ۴۰۰ تن مرغ در یک روز عرضه کردیم و باز صف‌ها جمع نشد، از فردا قرار است همکاران سازمان صمت نقاط عرضه را بیشتر کنند تا بلکه این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/