ارسال شناسنامه در کمترین زمان توسط پست
ارسال شناسنامه در کمترین زمان توسط پست
با امضای تفاهم‌نامه‌ای طرح عملیات اجرایی چاپ و صدور شناسنامه در دفاتر پیشخوان و ارسال با پست آغاز شد.

به گزارش شمس، محمد احمدی در نشست خبری و مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح عملیات اجرایی چاپ و صدور شناسنامه در دفاتر پیشخوان و ارسال با پست با همکاری شرکت ملی پست و ثبت احوال کشور اجرا می شود که امیدواریم با اجرای آن، دسترسی به خدمات در راستای توسعه رفاه اجتماعی گسترده تر شود.

وی ادامه داد: در این طرح شناسنامه‌های صادره، در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در نشانی های مندرج در اطلاعات توزیع می‌شود که هزینه ها و زمان را به طور محسوسی کاهش می‌دهد.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: احراز فرد در نشانی در اقتصاد دیجیتال حائز اهمیت است و یکی از دستاوردها و اهداف اجرای طرح یادشده همین است و باید الگوهای گذشته را تغییر دهیم.

وی با تشریح روند صدور شناسنامه جدید و نقش پست در آن، گفت: پیش از این، پس از ثبت اطلاعات افراد در دفاتر پیشخوان، فرم‌ها در اختیار ثبت احوال برای چاپ شناسنامه قرار گرفته و فرد برای دریافت شناسنامه دوباره به دفاتر مراجعه می‌کرد اما در طرح جدید، پس از چاپ شناسنامه، پست وارد عمل شده و مرسوله را پس از احراز هویت، تحویل متقاضی در آدرس مندرج می‌دهد.

مرتضی ادب، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری ثبت احوال کشور هم در این نشست اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در حوزه نظام هویتی و ثبت احوال کشور یکی از استان‌های پیشرو است.

وی ادامه داد: امروز در آذربایجان‌شرقی در حال اجرای طرحی هستیم که با درخواست‌های الکترونیکی، مردم بخش عمده‌ای از درخواست‌ها و اسناد الکترونیکی و مدارک هویتی را با یک ساختار بسیار تسهیل گر و کمترین زمان ممکن در درب منازل تحویل بگیرند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری ثبت احوال کشور تصریح کرد: این طرح ابعاد و پروژه‌های متعددی دارد که اعتقاد دارم تا یک ماه آینده بتوانیم نتایج این طرح را به مردم استان ارائه کنیم.

در ادامه رضا ایمانی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی هم در خصوص این طرح گفت: روند صدور کارت ملی در استان بهبود یافته و متقاضیانی که قبل از سال ۱۴۰۱ درخواست داشته‌اند، می‌توانند برای دریافت کارت ملی به ادارات ثبت و دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

وی همچنین بر ضرورت تغییر نشانی و آدرس مسکونی ظرف ۲۰ روز در سایت ثبت احوال تاکید کرد و از ارایه آمار جمعیتی استان به رسانه‌ها و دستگاه‌های استان به صورت سه ماهانه خبرداد.