ارزش تولیدات کشاورزی و صنعتی ارس ۶۳ درصد افزایش یافت
ارزش تولیدات کشاورزی و صنعتی ارس ۶۳ درصد افزایش یافت
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارزش تولیدات صنعتی و کشاورزی این منطقه در سه ماهه نخست سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال بود که این رقم در مدت مشابه امسال با رشد ۶۳ درصدی به ۴۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش شمس، علی نوید اظهار کرد: میزان تولیدات صنعتی و کشاورزی منطقه در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۷۸ هزار تن بود که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۶ درصدی به ۹۸ هزار تن رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در بهار سال ۱۴۰۲ صادرات قطعی ارس با رشد ۲۳ درصدی به ۴۳ میلیون دلار و صادرات کالای داخلی نیز با رشد ۱۳۳ درصدی به ۲۸ میلیون دلار رسید.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: در بهار سال ۱۴۰۲ صادرات قطعی ارس با رشد ۲۳ درصدی به ۴۳ میلیون دلار و صادرات کالای داخلی نیز با رشد ۱۳۳ درصدی به ۲۸ میلیون دلار رسید.

وی حجم سرمایه‌گذاری داخلی تحقق یافته در منطقه آزاد ارس در سه ماهه اول سالجاری را ۲۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته به نسبت بهار سال ۱۴۰۱ رشد ۲۴۲ درصدی را نشان می‌دهد که در سه ماهه اول سال گذشته هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بود. ‌

نوید یادآور شد: سرمایه‌گذاری داخلی مصوب کمسیون اقتصادی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱، پنج هزار میلیارد ریال بود که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ با افزایش ۱۳۲ درصدی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام /