ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰، شش ماه زودتر از موعد مقرر/ ثبت رکورد بینظیر در تاریخ ۱۱۰ ساله دیوان محاسبات
ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰، شش ماه زودتر از موعد مقرر/ ثبت رکورد بینظیر در تاریخ ۱۱۰ ساله دیوان محاسبات
در سایه تلاشهای کارکنان دیوان محاسبات و راهبری های ریاست دیوان محاسبات کشور، گزارش تفریغ بودجه برای اولین بار شش ماه زودتر از موعد قانونی به مجلس ارائه شد.

به گزارش شمس، محمد رضا کردلو، در گفتگو با خبرنگاران از ارائه گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰، شش ماه زودتر از موعد قانونی خبر داد و اظهار داشت: در سایه تلاشهای کارکنان دیوان محاسبات و راهبری های ریاست دیوان محاسبات کشور، گزارش تفریغ بودجه برای اولین بار شش ماه زودتر از موعد قانونی به مجلس ارائه شد.

وی افزود: این اتفاق بسیار مهم یک رکورد بی نظیر در تاریخ ۱۱۰ ساله دیوان محاسبات است.

مدیر کل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی دست اندار کاران این گزارش در دیوان محاسبات و دستگاه های اجرایی خاطر نشان ساخت: در ارائه این گزارش علاوه بر کارکنان دیوان محاسبات باید به مدیران استانی، نمایندگان مجلس و کارشناسان دستگاه های اجرایی اشاره کرد که با ارائه به موقع، آمار و اطلاعات، موجبات تهیه این گزارش را فراهم آوردند.

وی ادامه داد: امیدواریم ارائه گزارش پیش از موعد تفریغ بودجه به عنوان یکی از گامهای مثبت قوه مقننه و دیوان محاسبات به سوی اصلاح بودجه کل کشور رهنمون سازد.

کردلو با بیان اینکه گزارش تفریغ بودجه در واقع گزارشی است از مقایسه عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی با قانون بودجه است، گفت: در این گزارش توصیفی از احکام،تکالیف اجرا شده دولت و مقادیر و تکالیفی که احیانا نادیده گرفته شده و یا حاوی ضعف در اجرا بوده است را به نمایش می گذارد.

وی افزود: گزارش تفریغ بودجه آسیب شناسی، توصیف وضع موجود، ارزیابی روندها و تصمیمات اجرا شده و در بخشی از گزارشها پیامد و آثار این تصمیمات و اجرائیات و منابع مصرف شده را ارائه میدهد.

مدیر کل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی تصریح کرد: این گزارش به تصمیم گیران کمک میکند تا برای اصلاح وضعیت موجود نحوه وصول،تخصیص و مصرف منابع و رویه های مورد عمل در اجرا و به موضوعات و اولویت های اصلی مالی و اقتصادی نظام که به دست دولت انجام میشود، تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

وی در پایان ابراز امیدوار کرد: امیدواریم توانسته باشیم گزارش های تفریغ بودجه که حاوی گزارشات تحلیلی شهرستانی، استانی و کشوری است با اجزا و تحلیل های دقیق منجر به تصمیم سازی های موثر شود.

انتهای پیام /