آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای کودکان در تبریز
آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای کودکان در تبریز
صبح امروز در محوطه پارک ترافیک تبریز، قوانین راهنمایی و رانندگی توسط پلیس راهور به ۵۰ کودک ۷ تا ۱۴ ساله آموزش داده شد.

به گزارش خبرنگار شمس، سرهنگ کیومرث محدث، از اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور آذربایجان‌شرقی در حاشیه این آموزش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شمس با بیان اینکه عامل ۱۸ درصد از تصادفات جوانان زیر ۱۸ سال هستند، گفت: در این طرح سعی داریم به کودکان از همان سنین ابتدایی قوانین راهنمایی و رانندگی آموزش داده شود، چرا که این کودکان رانندگان آینده هستند و نیز می‌توانند با زبان کودکانه و دلنشین خود، تذکرات لازم را به والدین خود هنگام رانندگی مانند عدم استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی و نیز بستن کمربند ایمنی را بدهند.

وی افزود: کودکان اگر الان آموزش ببیند و آموزش بدهند؛ تاثیراتش بیشتر است، چرا که در بچه ها رفتارهای ترافیک خیلی موثر واقع می شود.

سرهنگ محدث با اشاره به اینکه این کودکان در پارک ترافیک شهرداری آموزش های لازم رامی بینند اظهار داشت: این محوطه دارای تجهیزات کامل است و در آن ضمن آموزش تئوری در کلاس های مربوطه، علایم مانند تابلو، علایم عوارض هندسی ترافیک، بستن کمربند ایمنی و… به صورت علایم به صورت عملی تابلو علایم عوارض هندسی ترافیک بستن کمربند ایمنی به صورت عملی آموزش داده می‌شود.

وی به نحوه جذب این کودکان برای آموزش اشاره کرد و افزود: این کودکان از طریق آموزش و پرورش با هماهنگی مدیر مدرسه جذب می شوند و تا سن سوم ابتدایی در حد خودروی کودکان و بالای سوم ابتدایی نیز با دوچرخه قوانین راهنمایی و رانندگی را یاد می گیرند.

محدث با بیان اینکه بیشتر در سنین ابتدایی و راهنمایی فعالیت می کنیم ادامه داد: آموزش به صورت مداوم است و در فصل هایی که بچه ها در مدرسه و کلاس درس حضور دارند نیز آموزش آنان در کنار کلاس های درس امکان پذیر می شود.

وی تصریح کرد: امروز در این طرح حدود ۵۰ کودک حضور دارند که ۳۵ نفر از آنان زیر سوم ابتدایی و ۱۵ نفر بالای سوم ابتدایی هستند.

سرهنگ محدث با اشاره به اینکه طی کنترل آمار، حداقل فرهنگ سازی ۳۰ درصد در تصادفات نقش دارد ادامه داد: این کودکان رانندگان آینده هستند و کار پلیس را اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی تسهیل خواهند کرد.

انتهای پیام/