آل‌هاشم به دیدن «غریب» رفت
آل‌هاشم به دیدن «غریب» رفت
امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان‌شرقی به دیدن فیلم غریب رفت.

به گزارش شمس، همزمان با اکران مردمی فیلم “غریب” و حضور محمدحسین لطیفی کارگردان این فیلم در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به همراه عابدین خرم استاندار آذربایجان‌شرقی در کنار شهروندان تبریزی به دیدن این فیلم نشستند.

آل هاشم: از پشت تریبون نماز جمعه، مردم را تشویق به دیدن فیلم غریب خواهم کرد

پس از پایان فیلم، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز به‌روی صحنه رفته و ضمن تمجید و تشکر از زحمات آقای لطیفی کارگردان و سایر عوامل فیلم، روایت فیلم‌های دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را از وظایف مهم هنرمندان برای انتقال مفاهیم به نسل بعدی دانست.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: وظیفه تبلیغ و معرفی این فیلم یک موضوع ضروری است و من  شخصا در نماز جمعه ضمن برشماری خاطرات شهید بروجردی، تشکر و قدردانی خود را از زحمات آقای لطیفی ابراز کرده و مردم را تشویق به دیدن این فیلم خواهم کرد.

گزارش فارس حاکی است، محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس به سراغ زندگی شهید بروجردی رفته است تا با ساخت این اثر ادای دینی به شهیدی کند که مردم کردستان او را مسیح کردستان می‌نامند.

فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تهیه‌کنندگی سریال آقازاده با سرمایه سازمان اوج را داشته است این بار به سراغ تهیه‌کنندگی اثری رفته است که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می‌کشد.

خلاصه داستان فیلم غریب

«غریب» شمایلی است از وقایع کردستان در سال های ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد.

فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر می‌کشد و حامد عنقا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت‌ا… محمودزاده نوشته است. «غریب» بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی نیز به واسطه این فیلم، بار دیگر بازی در نقش یک شهید را تجربه می‌کند.

بازیگران و عوامل فیلم غریب

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، هژیرسام احمدی، حسام محمودی، سامیه لک.

کارگردان: محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی تا به حال در کنار سریال‌هایی که تولید کرده، فیلم‌های مختلفی را نیز در سینما ساخته اما هنوز که هنوز است محبوب‌ترین و بهترین اثر او در سینما «روز سوم» محصول سال ۸۵ است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال ۵۹ را به تصویر می‌کشید و جزو آثار به یاد ماندنی ژانر دفاع مقدس است.

پایان پیام/