آلبوم دویغولار اعتراض قانونی به مشکلات اجتماعی است/ استفاده از ادبیات اصیل آذربایجانی در خلق آثار
آلبوم دویغولار اعتراض قانونی به مشکلات اجتماعی است/ استفاده از ادبیات اصیل آذربایجانی در خلق آثار
امیری می‌گوید در آلبوم دویغولار سعی داشته مشکلات اجتماعی جامعه را در چارچوب قانون به تصویر بکشد.

به گزارش خبرنگار شمس، فرهاد امیری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آلبوم راک ترکی «دویغولار» اثری از گروه گولگه، اظهار داشت: این آلبوم دومین اثر گروه گولگه است که بیشتر به موضوعات اجتماعی گرایش دارد و جزو موسیقی‌های سنگین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ترانه‌های گنجانده شده در آلبوم با ادبیات غنی خلق شده‌اند و اکثریت آن‌ها را نمی‌شود در ژانر پاپ و سبک‌های دیگر اجرا کرد؛ برای نمونه ترانه سروده شده برای کودکان کار را که انعکاسی از واقعیت‌های جامعه است تنها در قالب راک می‌توان ارائه داد.

ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز گروه دویغولار با تاکید بر اینکه به اعتراض در چارچوب قانون معتقد است، تصریح کرد: لازم نیست ما برای خلق آثارمان از گروه‌های خارجی تقلید کنیم چراکه معتقدیم جامعه ایرانی مشکلات خاص خود را دارد و ادبیات آن با آنچه در خارج از مرزها می‌گذرد متفاوت است.

وی توضیح داد: در ترانه‌سرایی ترَک‌های آلبوم از ادبیات اصیل و عاشیق آذربایجانی استفاده شده است و از اینکه شاید برخی کلمات برای نسل جوان غریبه باشد متاسفیم.

این هنرمند تبریزی با بیان اینکه در اخذ مجوز آلبوم مشکلات زیادی پیش روی خود ندیده است، عنوان کرد: از حق نگذریم در طول اخذ مجوز کسی به ما نگفت راک اجرا نکنید، اما از لحاظ فنی تاکید داشتند آهنگ‌ها درست و دقیق اجرا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام نارضایتی از عدم حمایت و استقبال مردم از هنرمندان آذربایجانی، اذعان داشت: در شهری هستیم که هیچکس دغدغه موسیقی آذربایجان را ندارد و موانع موجود بر سر این راه تنها به دستِ خود هنرمندان و اهالی رسانه رفع شدنی است.

انتهای پیام/