آزادی ۴۳۷ زندانی غیر عمد آذربایجان‌شرقی در ۱۰ ماهه سال جاری
آزادی ۴۳۷ زندانی غیر عمد آذربایجان‌شرقی در ۱۰ ماهه سال جاری
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد گفت: ۴۳۷ زندانی جرائم غیرعمد در ده ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش شمس، رسول تقی پور اظهار کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۱۱ نفر به علت حوادث کارگاهی، ۲۶۱ نفر بدهکار مالی، ۱۶۵ نفر از زندانیان مهریه و نفقه نیز از زندانیان بودند که آزاد شدند.

وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده نیز برابر با ۳۰۱ میلیارد میلیون تومان بود که ۲۷۱ میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۱۵ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، ۱۳ میلیارد تومان نیز از طریق کمک ویژه ( کمک بلاعوض) و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.

تقی پور افزود : در حال حاضر نزدیک به ۳۷۰ نفر با مجموع بدهی ۲۲۰ میلیارد تومان به دلیل ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان های استان هستند، اگر ۱۷ میلیارد تومان جمع آوری کنیم مابقی مبلغ از طریق اعسار و تسهیلات اعطایی فراهم و زندانیان از زندان آزاد می شوند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده اند و تاکنون ۲۴۱۸ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

انتهای خبر/