آذربایجان شرقی سومین قطب خودروسازی و صنایع وابسته در کشور است
آذربایجان شرقی سومین قطب خودروسازی و صنایع وابسته در کشور است
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه استان سومین قطب خودروسازی و صنایع وابسته در کشور است، گفت: یکی از اصلی ترین نیازها در حوزه خودروسازی، خودکفایی و تولید مستقل خودروهای به‌روز و مطابق با استانداردهای روز دنیا با استفاده از ظرفیت شرکت های مستقر در استان است.

به گزارش شمس، عابدین خرّم در آیین افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز و قطعات وابسته، افزود: موانعی در خصوص تولید خودروهای باکیفیت و به روز در استان وجود دارد که با تمام توان در حال برطرف کردن آن هستیم.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز عنوان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های فعال در حوزه خودرو و صنایع وابسته را نمایان و شکوفا بکند.

استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: تبادل اطلاعات و تجارب شرکت‌هایی از نقاط مختلف کشور نیز یکی از دستاوردهای برگزاری نمایشگاه خودرو در تبریز است.

وی تولید خودروهای برقی را یکی از اولویت‌های خودرسازی در استان برشمرد و اضافه کرد: شرکت‌هایی در حوزه تولید خوردوهای برقی در راستای آماده سازی زیرساخت‌ها با استفاده از متخصصان استانی و واردات در استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت هستند و مدیریت ارشد استان در جهت پشتیبانی و تقویت آن‌ها در تلاش است.

گفتنی است؛ بیست و هفتمین دوره نمایشگاه خودرو تبریز و قطعات وابسته با حضور ۱۴۰ شرکت در ۴۵ حوزه مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام /