آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود
آذربایجان‌شرقی بارانی می‌شود
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه نفوذ سامانه بارشی به استان موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

به گزارش شمس، محمد امیدفر در خصوص پیشبینی وضعیت هوا در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر روز جمعه تا روز یکشنبه موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و در برخی نواحی شمالی و شرقی استان آذربایجان شرقی موجب بارش باران به صورت رگبار و غرش آذرخش می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقمندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان گفت: احتمال بروز خسارت به باغ‌ها وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

امیدفر یادآور شد: امروز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم بوده و پدیده غالب وزش باد نسبتا شدید است.

انتهای یپام /