بیشترین سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی مربوط به بخش خصوصی است
بیشترین سرمایه گذاری در آذربایجان‌شرقی مربوط به بخش خصوصی است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری استان مربوط به بخش خصوصی است.

به گزارش شمس، عابدین خرّم در نشست با فعالان اقتصادی استان که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: نقش بخش خصوصی در اقتصاد استان بی نظیر بوده و وظیفه ما را دو چندان می‌کند؛ به طوری‌که بیشترین سرمایه گذاری در استان مربوط به بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: درخواست داریم برای متوقف نشدن این روند، دولت اهتمام ویژه‌ای به این استان داشته باشد؛ چراکه اگر آذربایجان شرقی حرکت کند، شمال غرب کشور نیز از لحاظ بسیاری از شاخص‌های اقتصادی متحول خواهد شد

خرّم، با انتقاد از عدم تخصیص مالیات و منابع شرکت‌های موجود در آذربایجان شرقی، گفت: مالیات و منابع شرکت های آذربایجان شرقی به شهرهای دیگر می رود.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش مدیران اقتصادی و بنگاه‌ها، تعادل و آرامش نسبی در تولید، اشتغال، صادرات و مسائل بانکی به وجود آمده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: رئیس جمهور در جریان سفر خود به تبریز مطرح کردند که «آذربایجان شرقی باید قطب تولید، صادرات و تجارت باشد» که تحقق و عملیاتی کردن این امر نیازمند تغییرات اساسی در قوانین و ساختار حوزه تولید، است.

وی با بیان این‌که ۱۱ مجموعه در گمرکات تشریفات زائد انجام می‌دهد که هر چه سریع تر باید این روند اجرا شود، چراکه مشکلاتی را در صادرات و تجارت ایجاد می‌کند، افزود: ما هنوز نتوانستیم گمرک‌های خود را ۲۴ ساعته کنیم؛ این درحالیست که فعالیت گمرکات طرف مقابل ۲۴ ساعته بوده و ما نیز باید در این راستا اقدام کنیم.

وی خواستار تخصیص مالیات شرکت‌های بزرگ به استان و افزایش سهم استانی از محل تسهیلات قانون بودجه با توجه به صنعتی بودن استان شد.

وی عنوان کرد: علاوه بر اینکه مالیات برخی شرکت‌های دولتی در استان صرف نمی‌شود، بلکه منابع شرکت‌ها هم به استان نمی‌رسد؛ از این رو استانی شدن مالیات برخی شرکت های دولتی و همچنین ایجاد بازارچه مشترک در خداآفرین از دیگر خواسته های ما از وزیر محترم اقتصاد است.

انتهای پیام /