۱۶۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی افتتاح می‌شود
۱۶۴ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی افتتاح می‌شود
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ۱۲ تا ۲۹ بهمن تعداد ۱۵ پروژه بهزیستی افتتاح، بهره برداری از ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویان با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان و بهره برداری از 84 طرح‌ اشتغالزایی انجام می‌شود.

به گزارش شمس، فرگل صحاف در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: همزمان با ۱۲ تا ۲۹ بهمن تعداد ۱۵ پروژه بهزیستی افتتاح، بهره برداری از ۱۶۴ واحد مسکونی مددجویان با اعتبار بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان و بهره برداری از ۸۴ طرح‌ اشتغالزایی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه‌های مختلف بهزیستی در شهرهای تبریز، اهر، بناب، مرند، ملکان و هریس به بهره برداری می‌رسند و پروژه افتتاح مسکن شامل ۷ واحد دو معلوله شهری، ۱۰ واحد روستایی دو معلوله، ۴ واحد ایتام و ۱۴۳ واحد سایر حوزه‌ها است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته ساخت مسکن مددجویان ۱۶ درصد افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ نفر مددجوی تحت پوشش، ۹۹ هزار و ۳۹۸ حانواده مستمری بگیر داریم و کمک هزینه دانشجویی ۱۳۰۸ نفر، کمک هزینه دانش آموزی ۱۰ هزار و ۶۰۰نفر پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۶۵ میلیارد تومان کمک های نقدی، غیرنقدی و خدماتی از سوی مردم داشته‌ایم، ابراز داشت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۸۱۹ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش واگذار شده و ۲۱ میلیارد تومان امسال وسایل کمک توانبخشی خریداری شده است.

صحاف ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۸ نفر از سوی بهزیستی برای کاشت حلزون به بهداشت استان معرفی شده و ۱۲۳ هزار و ۹۴۷ نفر کودک سه تا شش ساله غربالگری بینایی شده‌اند. ۴۰ هزار و ۴۷۸ نوزاد نیز غربالگری شنوایی شده‌اند.

وی با اشاره به مراکز خدماتی شبانه روزی و مراکز بازپروری معتادان گفت: ۵۱ مرکز شبانه روزی در استان با دو هزار و ۴۲۱ نفر خدمت گیرنده داریم. همچنین  ۶۷ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادان را داریم که فقط در سال جاری ۳۲۰ نفر از معتادان بعد از پاکی توانمندسازی شده‌اند.