۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر دوم ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی
۱۰۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر دوم ریاست جمهوری به آذربایجان‌شرقی
سرپرست معاونت هماهنگی امور برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۸ مصوبه با اعتبار ۱۰۴.۴هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای ۳ سال تصویب شد.

به گزارش شمس، علی فرجی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸.۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان ( از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی، سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز طبیعی، ۰.۲۷ درصد ورزش، توازن ۱ و ۲) است که در  پایان مهر ماه مبلغ ۲.۷۷ میلیارد ریال معادل ۹.۶ درصد تخصیص ابلاغ شده است.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی سال ۱۴۰۲ استان نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ درصد رشد داشته و سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان از اعتبارات متناظر در کشور حدود ۳.۳۵درصد است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: این اعتبارات در قالب ۲۴۶ طرح و یک‌هزار و ۲۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است.

فرجی بیان داشت: حدود ۲۴.۷ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۲ در فصل حمل و نقل جهت احداث، توسعه و آسفالت راه‌های استان توزیع شده و پس از آن فصول آب و فاضلاب ( سهم ۱۰درصد)، آموزش و پرورش عمومی (سهم ۸.۱درصد)، ورزش و تفریحات ( سهم ۷.۳درصد) ، کشاورزی  و منابع طبیعی ( سهم ۷.۲درصد)، توسعه و خدمات شهری و روستایی و عشایری ( سهم ۶.۵درصد) و سایر فصول هم در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۷۸ مصوبه با اعتبار  ۱۰۴.۴هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف برای ۳ سال تصویب شد.

فرجی با بیان اینکه تعداد ۲۵ مصوبه از مجموع مصوبات بدون بارمالی و صرفاً در قالب  صدور مجوز  یا تکالیف برای دستگاه‌های اجرایی بوده است، ادامه داد: در ترکیب منابع اعتباری مصوبات سفر دوم، سهم بالاتر تعهدات مربوط به  تامین مالی از تسیهلات (۲۴درصد )‌، سازمان برنامه و بودجه کشور ( ۲۰درصد ) و منابع حاصل از مولدسازی (۱۸درصد ) است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات مصوب مربوط به فصل بهداشت و درمان (سهم ۴۰درصد) با ۸ مصوبه و پس از آن بالاترین سهم‌ها فصل حمل و نقل( ۲۹درصد) با ۲۹ مصوبه، فصل آموزش و پرورش عمومی ( ۱۳درصد) با ۶ مصوبه، فصل منابع آب (سهم ۳.۸درصد ) با ۲ مصوبه، فصل آب و فاضلاب ( ۳.۳درصد) با ۳ مصوبه  اختصاص دارد.

پایان پیام/