۱۷ هزار سفر روزانه توسط خط ۱ قطار شهری تبریز
۱۷ هزار سفر روزانه توسط خط ۱ قطار شهری تبریز
شهردار تبریز گفت: روزانه ۱۷ هزار سفر درون شهری توسط خط ۱ مترو انجام می شود که هدفگذاری مدیریت شهری افزایش این میزان به ۱۰۰ هزار مسافر است.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در سومین نشست خبری خود در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص حمل و نقل عمومی برنامه مدیریت شهری توسعه شبکه حمل و نقل شبکه ای است چرا که تنها یک مسیر بی آر تی نمی تواند پاسخگوی این بخش باشد.

شهردار تبریز گفت: به منظور اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی، پیشنهاد ارائه خدمات رایگان متروی تبریز به دانش‌آموزان را به شورای اسلامی شهر ارائه می کنیم.

هوشیار تاکید کرد: پیشنهاد خواهیم داد مترو از اول مهر برای دانش‌آموزان رایگان باشد.

شهردار تبریز با اشاره به خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و آغاز فعالیت در مسیر بی آرتی، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی در قالب نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کردیم و این در حالی است که طی ده سال گذشته تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده بود.

وی اعلام کرد: امسال نیز تکلیف بودجه ای شهرداری خرید حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است و طبق قولی که در برنامه سال اول دادم طی سال های آتی این میزان به ۵۰۰ دستگاه نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰ عملیات آتش‌نشانی در برای اتفاقات جدی ولی در مقیاس کوچک انجام می شود، ادامه داد: فرسوده بودن اتوبوس های بخش خصوصی علت اصلی وقوع حوادثی مانند حادثه سیلاب است و متاسفانه این بخش عمدتا فرسوده است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه بررسی های کارشناسانه در ارتباط با این حادثه صورت می گیرید، گفت: حادثه بخشی از نگهداشت شهری است و همواره شاهد فرسودگی بخش خصوصی در تمام شهرها هستیم.

انتهای پیام /