۱۳ آبان ضامن حرکت انقلاب اسلامی بود
۱۳ آبان ضامن حرکت انقلاب اسلامی بود
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب از ۱۳ آبان به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کردند، گفت: انقلاب دوم ضامن حرکت انقلاب اسلامی و نهضت سال ۵۷ بود.

به گزارش شمس، «وحید جلال‌زاده» روز شنبه در مراسم استکبارستیزی ۱۳ آبان در تبریز با بیان اینکه ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و امام از این روز به عنوان « انقلاب دوم» نام بردند، اظهار کرد: اگر لانه جاسوسی امریکا تسخیر نمی شد امکان نداشت انقلاب اسلامی ایران موفق شود زیرا بر اساس اسناد یافت شده از لانه جاسوسی مشخص شد سفارت آمریکا درصدد نابودی انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه مردم آذربایجان عزت ایران عزیز هستند و در برهه های مختلف نقش خود را در حفاظت از دین و انقلاب نشان داده اند، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان امسال مقارن با جنایت قرن علیه مردم غزه است و آیات و سفارش انبیاء این است که اگر انسان آزاده ای مورد ظلم قرار می گیرد مسلمانان باید خود را شریک بدانند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) سه هدف نابودی پهلوی، مبارزه با استکبار و آزادی مسجد الاقصی را هدف گذاری کرده بودند، اظهار کرد: موضوع فسلطین و قدس شریف در سخنان امام راحل به کرات دیده می شود و روز قدس یادگار ایشان است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دیدارش با «اسماعیل هنیه» از رهبران حماس اشاره کرد و گفت: شعار علیه اسراییل خواسته هنیه از ما بود.

وی با اشاره به تبعات عملیات طوفان الاقصی گفت: پیام عاشورا که تسلیم نشدن در برابر ظلم است در عملیات حماس و جبهه مقاومت متجلی است.

وی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی طوفانی در روابط بین الملل در جغرافیای سیاسی و بر هم زننده نقشه های استکبار بود، گفت: جبهه مقاومت هیمنه اسراییل را شکست و زخم این عملیات ترمیم شدنی نیست.

جلال زاده با بیان اینکه اسراییل به دنبال ملت سازی و پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکاست، گفت: رییس جمهور آمریکا و سران اروپا با حضور در تل آویو حمایت خود را از اسراییل اعلام می کنند ولی نمی دانند ضربه وارده توسط حماس قابل ترمیم نیست.

وی اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب پیروزی مقاومت دور نیست و ضربه ای که آمریکا از افکار عمومی خورد از موشک های حماس نخورد و اسراییل در این جنگ رسوا شده است و مردم همه کشورهای جهان با غزه ابراز همدردی می کنند.

جلال زاده خاطرنشان کرد: حرکت های تاریخی در زمان خود قابل تحلیل نیست اما ۱۵ مهر مبداء تحولات غرب آسیا خواهد بود و اثرات طوفان الاقصی را خواهید دید.

انتهای پیام /