کنکور ۱۴۰۲، یکی از پربحث‌ترین کنکورها/ سوالات کنکور لو نرفته است
کنکور ۱۴۰۲، یکی از پربحث‌ترین کنکورها/ سوالات کنکور لو نرفته است
مدیر اجرایی سازمان سنجش گفت: از سال ۷۲ که ناظر کنکور بوده‌ام هیچ سوالی از سازمان لو نرفته و امسال هم هیچ اتفاقی رخ نداد.

به گزارش خبرنگار شمس، محمدامین گلباز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کنکور ۱۴۰۲ اظهار داشت: حوزه کنکور همیشه دچار بحث بوده و حاشیه‌های ویژه خودش را داشته است که کنکور ۱۴۰۲ هم یکی از پربحث‌ترین کنکورها بوده از حذف دروس عمومی تا تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی که انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کنکور دو مرحله ای را تجربه کردیم، گفت: تا به امروز نتایج کنکور اول اعلام شده و دانش آموزان می‌توانند در سایت سنجش اعتراض خودشان را ثبت کنند و تا چند روز آینده نتایج کنکور ۱۴۰۲ با کارنامه کامل با رتبه اعلام می‌شود.

رئیس هیئت مدیره بنیان سنجش ایرانیان در خصوص احتمال افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی عنوان کرد: طبق اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت پزشکی ۲۰درصد و دندانپزشکی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت اما باید منتظر دفترچه بمانیم.

وی در خصوص نام این موسسه هم ابراز داشت: موسسه بنیان سنجش کشور اساسنامه‌ای که دارد تایید شده آموزش و پرورش است؛ ما دو مجوز داریم یکی مجوز بنیان فرزانگان و دیگری بنیاد سنجش که هردو زیرمجموعه بنیان سنجش ایرانیان هستند.

در ادامه ترابی، از مدیران اجرایی سازمان سنجش اظهار داشت: بنیان سنجش را از نظر اجرایی، آموزشی و توانمندی بسیار توانمند، خلاق و باایده دیده‌ام که اقدامات آنها را تحسین می‌کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج کنکور باید اعلام کنم که هیچ اعتراضی که در سامانه ثبت شود بدون بررسی نخواهد بود.

ترابی با بیان اینکه دو مرحله‌ای بودن کنکور کار کارشناسی است که به نفع دانش آموزان می‌باشد، عنوان کرد: اگر در این مورد داوطلبین و والدین سوالی داشته باشند باید بگوییم این مساله به نفع داوطلبین است زیرا برای سازمان سنجش چیزی جز هزینه ندارد اما به دلیل نفع داوطلبین انجام می‌شود.

وی در خصوص عدم امکان ورود به سایت سنجش برای ثبت اعتراض گفت: اگر داوطلبین نتوانستند اعتراضشان را ثبت کند آن را به شکل پستی به آدرس سنجش در کرج و مشکین دشت ارسال کنند.

مدیر اجرایی سازمان سنجش در خصوص لو رفتن سوالات کنکور توضیح داد: از سال ۷۲ که ناظر کنکور بوده‌ام هیچ سوالی از سازمان لو نرفته و امسال هم هیچ اتفاقی رخ نداد، سال گذشته هم سوالی که لو رفت از یکی از مدارس شهرستان‌ها بود و به هیچ وجه از سوی سازمان سنجش، طراحان سوال و چاپخانه سوالی لو نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون دی ماه سال گذشته ناظر خوزستان بودم و کل سوالاتی که قرنطینه شد با ضریب امنیتی بالا نگهداری شدند اما اگر کسی با تخلف به دانشگاه راه پیدا کند و تخلفش محرزشود که در حال حاضر چند نفری که تخلفشان مشخص شده با آنها برخورد می‌شود.

انتهای پیام /