پرداخت تسهیلات۳۵۰میلیون تومانی مسکن روستایی در آذربایجان شرقی
پرداخت تسهیلات۳۵۰میلیون تومانی مسکن روستایی در آذربایجان شرقی
معاون امور باز سازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان‌شرقی، گفت: از امروز پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان آغاز شد.

به گزارش شمس؛ مسعود رادبه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود و ۲۴ تا ۳۶ ماه تنفس برای آغاز بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه افزایش میزان تسهیلات از ۲۰۰ میلیون به ۳۵۰ میلیون تومان نقش مهمی در ایجاد رغبت در مردم برای مقاوم سازی مساکن روستایی خواهد داشت، گفت: سهمیه استان که از سال ۱۳۸۴ تاکنون سالانه ۱۲ هزار واحد بود، امسال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافت.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌ آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استان ما رتبه چهارم کشور از نظر میزان سهمیه ابلاغی را دارد، از ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر خواست با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن شهرستانها نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

رادبه خاطرنشان کرد: از ۳۰۵ هزار و ۴۰ واحد مسکونی روستایی استان که طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ احصا شده، ۱۵۶ هزار واحد با مشارکت خود اهالی و با استفاده از تسهیلات بانکی بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است.