واکنش مردم تبریز به هتک حرمت قرآن در سوئد
واکنش مردم تبریز به هتک حرمت قرآن در سوئد
نمازگزاران تبریز هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند و آن را اقدامی در راستای برانگیختن احساسات مسلمانان جهان دانستند.

به گزارش شمس، روز چهارشنبه مصادف با روز عید قربان مسلمانان جهان، یک افراطی سوئدی اقدام به سوزاندن قرآن کریم در  مسجد مرکزی استکهلم کرد.

هتک حرمت قرآن کریم در سوئد همزمان با عید قربان واکنش بسیاری از کشورهای  اسلامی و عربی به ویژه نمازگزاران تبریز را به دنبال داشت.

نمازگزاران تبریز امروز ضمن محکوم  و اعلام انزجار خود از اقدام سخیف دولت سوئد شعارهای سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، مسلمان بیدار است از استکبار بیزار است،  الله اکبر و محمد رسول الله  سردادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این ارتباط گفت: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و علی‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

وی گفت: ترغیب به خشونت و نفرت‌پراکنی هیچ نسبتی با آزادی بیان ندارد؛  جامعه جهانی باید با یک صدا در مقابل اقدامات موهن کشورهای مد نظر که دم از حقوق بشر می‌زنند بایستد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی این اقدام هتاکانه تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان را مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان خواند و یادآور شد: چنین اقداماتی هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

انتهای پیام /