همه باید از خشونت عریان علیه زن محجبه اعلام انزجار کنند/ مسئولان برای دریاچه ارومیه تلاش کنند
همه باید از خشونت عریان علیه زن محجبه اعلام انزجار کنند/ مسئولان برای دریاچه ارومیه تلاش کنند
امام جمعه تبریز گفت: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند، اعلام انزجار کنند.

به گزارش شمس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به انتشار فیلم ضرب و شتم یک بانوی محجبه در مقابل فرزند دخترش در باغ نارنجستان شیراز به دنبال تذکر به کشف حجاب چند خانم توسط یک مرد اظهار کرد: این فیلم تفسیر خاصی نمی‌خواهد، یک خانم به چند نفر بابت کشف حجاب تذکر داده و این واکنش را دریافت کرده است.

وی افزود: گذشته از ابعاد دینی موضوع سکوت در مقابل این خشونت عریان علیه یک خانم محجبه در مقابل دخترش منجر به تشدید ۲ قطبی‌های اجتماعی می‌شود و آنهایی که نگران جامعه ایران هستند، باید فارغ از تفاوت‌های ظاهری و سلیقه‌ای با خانم تذکر دهنده دفاع کنند.

آل‌هاشم تصریح کرد: همه باید با صدای بلند از اقدام افرادی که چنین بی‌محابا یک خانم را ضرب و شتم می‌کنند، اعلام انزجار کنند.

خطیب جمعه تبریز همچنین به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد اشاره کرد و گفت: انتخابات مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و چهار راهبرد امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت ان‌شاءالله باید جلوه باشکوه‌تری داشته باشد.

وی افزود: یکی از حسن و مزایای قانون جدید انتخابات مجلس با در نظر گرفتن مرحله پیش ثبت‌نام از ۱۶ مرداد این است که فرصت کافی برای تحقیق و بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات است که تا حدود زیادی می‌تواند به یک انتخابات سالم کمک کند.

آل‌هاشم ادامه داد: همچنین برای مردم انقلابی فرصت مناسبی است با تحقیق و رصد بیشتر اوضوع و رفتارهای داوطلبان برای انتخابات حداکثری و انتخاب هوشمندانه آماده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز به ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی اشاره کرد و یادآور شد: ۶۰ سال نسل‌کشی در فلسطین، دادن سلاح شیمیایی به کسی ماندن صدام، قتل عام زن و کودک در ویتنام توسط غربی‌ها نقض حقوق بشر نیست.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: حقوق بشرشان را در زندان‌ ابوغریب و زندان‌های متعدد دیگر و کشتارهای گوناگون مانند پاکستان و افغانستان و از این قبیل نشان می‌دهند و شکنجه را در غرب قانونی می‌کنند آن وقت این‌ها دم از حقوق بشر و دفاع از حرمت انسان و کرامت آن می‌زنند.

آل‌هاشم به برگزاری باشکوه دهه محرم امسال در ایران اسلامی به ویژه آذربایجان و تبریز اشاره کرد و متذکر : آیین‌ها و مناسک دینی از جمله مناسبت‌ها توان بسیج‌کنندگی دین و هویت جمعی یک ملت را نشان می‌دهد و مهم‌ترین آیین جمعی شیعیان مربوط به عزاداری ایام محرم است.

امام جمعه تبریز از عزاداری محرم به عنوان یک رسانه مهم و اصیل یاد کرد و گفت: رسالت این رسانه در دهه‌های متمادی برانگیختن یک حس جمعی در محبت به اهل بیت(ع) بوده است که مانع فراموشی تاریخ و مسیر آن شده است و برهمین اساس دشمنان اسلام و انقلاب همواره بر تخریب این آیین تمرکز داشتند که امسال بیش از هر سال دیگری است اما با وجود تلاش جریان‌های ضددینی عزاداری محرم امسال در گرمای تابستان به گرم‌ و عظیم‌ترین شکل ممکنی که می‌شد انجام و برپا شد و عظمت و باور مردم ایران به امام حسین(ع) را به تصویر کشید.

وی با تجلیل از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم آذربایجان و تبریز در برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول محرم تصریح کرد: عزاداری‌های امسال با شکوه‌تر از هر سال دیگری برگزار شد و این یک معنا بیشتر ندارد آن اینکه هر وقت دشمن باورهای اعتقادی مردم را نشانه گرفته است مردم راسخ‌تر و محکم‌تر از گذشته پای اعتقادهای خودشان ایستاده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی به گرمایش زمین و مخاطرات آن اشاره کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه مسؤولان ما ( مسؤولان وزارت نیرو) آنگونه که باید این مخاطرات را جدی نگرفته‌اند، ما نیازمند تدوین سیاست‌های جدید در این حوزه هستیم با اینکه هر سال شاهد بدتر شدن بحران‌های کم آبی و مصرف بالای انرژی هستیم اما نتوانسته‌ایم چاره موثری برای حل این تهدید اجرایی کنیم.

وی بیان داشت: همه این مشکلات روز افزون وظیفه مدیران برای تنظیم برنامه‌های دراز مدت آنهم متکی بر فراوانی مخاطرات را گوشزد می‌کند که باید با تدابیر علمی و صحیح با این مسائل برخورد کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه در این روزها کار ما شده پاسخ دادن به تلفن‌های مردم که فلان جا برق قطع شده و فلان جا آب نیست، ابراز کرد: ضمن اینکه مردم باید در مصرف انرژی از جمله آب صرفه‌جویی کنند اما دولت هم وظیفه دارد این مخاطرات را به حداقل برساند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این وضعیت دریاچه ارومیه است که روز به روز به طرف خشک شدن حرکت می‌کند، باید مسؤولان در این رابطه تلاش بیشتری کنند.

وی همچنین از حرکت اخلاق مدار و پهلوانه فرزاد صفوی کاتاکار آذربایجان‌شرقی در فینال مسابقات کاراته پاراآسیایی برابر حریف عربستانی خود وقتی که به برتری دست یافت پس از اعلام نتیجه با سرعت به سمت حریف رفت و دست حریف عربستانی را بالا برد، تجلیل کرد.

انتهای پیام/