هدف اصلی‌ام حضور در المپیک هست/ چرا حمایت بخش خصوصی سانسور می‌شود؟
هدف اصلی‌ام حضور در المپیک هست/ چرا حمایت بخش خصوصی سانسور می‌شود؟
قایقرانی ملی‌پوش تبریزی مطرح کرد: اگر قرار است حمایت بخش خصوصی سانسور شود آنها به چه امیدی اسپانسر ورزشکاران بشوند؟

به گزارش خبرنگار شمس، معصومه داناپور، بانوی ملی‌پوش قایقرانی تبریز و کاپیتان تیم ملی دراگون بوت که به تازگی در مسابقات جهانی جمهوری چک در ترکیب تیم کشورمان با کسب سه مدال نقره و برنز تاریخ‌سازی کرد، طی یک نشست خبری پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه شد.

داناپور در خصوص تغییر سرمربی تیم هیات قایقرانی در سال گذشته و حواشی آن اظهار داشت: من به عنوان سرمربی شش سال در تیم هیات فعالیت نموده و دو نفر از جوانان را هم به تیم ملی معرفی کردم اما سال گذشته افراد دیگری برای هدایت تیم انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این مساله شاید به دلیل استعدادیابی بود تا مربیان بیشتری شناخته شود، از طرفی هم چون مسابقات مهمی پیش رو بود با مشورت هیات قایقرانی و اداره ورزش و جوانان، تصمیم گرفته شد که یا به عنوان مربی و یا به عنوان ورزشکار باشم که در این دو راهی بنده ادامه حضور در عرصه قهرمانی را انتخاب کردم و خداراشکر خروجی خوبی داشت و به هدفی که داشتم هم رسیدم.

ملی‌پوش قایقرانی استان در ادامه عنوان کرد: من در هر دو رشته کانوکادایی و دارگون بوت فعالیت داشته‌ام و در کانوکانادایی هم طلا و نقره کسب کردم. درحال حاضر یک و نیم تا دو سال تا مسابقات المپیک فرصت داریم و اگرچه هدف اصلی‌ام المپیک است اما قبل از آن برای بازی‌های آسیایی تلاش می‌کنم.

داناپور با بیان اینکه ورزش حرفه‌ای بسیار سخت و نیازمندِ حمایت است، گفت: فعالیت در رشته قایقرانی در استان ما به دلیل نبود آب به جز در مجموعه ائل گلی بسیار دشوار است، اگر حمایت وجود داشته باشد ورزشکاران زیادی می‌توانند در این رشته رشد کنند. متاسفانه در ۱۵ سال گذشته من به هر مجموعه‌ای برای این حمایت مراجعه کردم، اتفاقی رخ نداد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در یک سال گذشته مدیرعامل مجموعه هافمن حمایت و هزینه زیادی برای موفقیت من انجام دادند. انتظار داشتیم در شهر صنعتی مثل تبریز امکانات بیشتری دراختیار ما باشد، من به جاهای زیادی رفتم اما در آخر فقط مجموعه هافمن این حمایت را انجام دادند و اگر حمایت بود ده‌ها داناپور در استان رشد می‌کرد.

کاپیتان تیم ملی دراگون بوت کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای پارو زدن برای کشورهای دیگر داشتید یا خیر، تأکید کرد: کسی که در سطح بین المللی فعالیت دارد این پیشنهادات به او می‌شود اما صادقانه عرض می‌کنم تا به حال به چنین چیزی فکر نکردم و دوست دارم که با پرچم کشور خودمان در عرصه جهانی افتخارآفرین باشم.

بانوی ورزشکار قایقرانی درباره محدودیت سنی در این ورزش گفت: رشته قایقرانی محدودیت سنی ندارد و از ۷ سالگی تا زمانی که توان جسمی افراد اجازه دهد امکان حضور در این رشته وجود دارد.

داناپور راجع به خداحافظی‌اش از دنیای ورزش در سال ۹۶ هم توضیح داد: آن سال متاسفانه حتی اجازه حضور من در آب برای تمرین را هم نمی‌دادند و بعد از پیگیری‌های مسئولان، این مشکل حل شد و بعد از مکاتبات و حمایت‌هایی که از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان و مجموعه هافمن انجام شد هم برای قهرمانی آسیا و هم برای قهرمانی جهان اعزام شدم. آقای حمیدیه مدیرعامل هافمن هزینه‌ها را تقبل و قایق و پارو تهیه کردند که مدیون این عزیزان هستم. متاسفانه من چندباری در مصاحبه‌ها از مجموعه هافمن تشکر کرده‌ام اما آن را به دلیل تبلیغاتی بودن پخش نکرده‌اند، اگر قرار است حمایت بخش خصوصی سانسور شود آنها به چه امیدی اسپانسر ورزشکاران بشوند؟

وی افزود: جا دارد از حمایت خانواده‌ام به‌ویژه پدر و مادرم تشکر و قدردانی کنم. همچنین از فدراسیون قایقرانی، اداره کل ورزش و جوانان استان و مجموعه هافمن که در راه افتخارآفرینی حامی من بوده و هر کدام به نحوی نقش‌آفرینی کردند. با توجه به تغییراتی که در مدیریت ورزش استان انجام شده، امید است قهرمان‌پروری در استان خصوصا در رشته قایقرانی تداوم پیدا کرده و بتوانیم ورزشکارانی را به تیم ملی معرفی کنیم.

بانوی ملی‌پوش قایقرانی در پایان در توصیه‌ای به دختران و بانوان علاقمند به ورزش گفت: به سراغ رشته‌ای بروید که علاقه دارید و فقط و فقط تلاش و پشتکار داشته باشید تا موفق شوید.

انتهای پیام/