هدف‌گذاری برای کاهش ۲۰۰ تنی تولید پسماند در تبریز
هدف‌گذاری برای کاهش ۲۰۰ تنی تولید پسماند در تبریز
شهردار تبریز با بیان اینکه روزانه ۹۸۰ تن زباله در مناطق دهگانه شهر تبریز تولید می شود، گفت: هدف گذاری شهرداری کاهش ۲۰۰ تنی تولید زباله در سال جاری است.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: رویکرد مدیریت شهری کاهش تولید پسماند با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی به کمک تکنولوژی‌های نوآورانه بوده و بر همین اساس دو شرکت در حوزه پسماند خلع ید شده است.

وی با بیان اینکه حذف شرکت های پیمانکاری در راستای دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی انجام یافته است، تصریح کرد: از فروردین سال جاری پیگیری‌های لازم جهت تجمیع بیمه کارگران فضای سبز  از ۳۰ شرکت انجام شده و خوشبختانه تا ۹۰ درصد بیمه ها تجمیع یافته است.

به گفته هوشیار، دیدگاه و هدف نهایی مدیریت شهری ایجاد امنیت شغلی و برداشتن گام های مثبت به منظور بهبود وضعیت و ساماندهی کارگران مجموعه شهرداری است.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه از نکته نظرات شورای اسلامی شهر برای رفع مشکلات شرکت تدبیر اندیش، استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: هرچند با همسان‌سازی حقوق کارگران فاصله وجود دارد ولی گام های موثری از جمله حذف شرکت ها در این حوزه به انجام رسیده است.

هوشیار در ارتباط با موضوعات خدمات شهری و تنظیف، گفت: برخی از خودروهای تنظیف و خدمات نیاز به نوسازی دارند و به همین منظور خرید ۴۰ دستگاه خودرو تنظیف در دستور کار قرار دارد.

 اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با لایحه شهرداری در خصوص اصلاحیه قبلی خود مبنی بر  برگزاری مناقصه و واگذاری پیمان‌های امور خدمات شهری شهرداری تبریز با ملاک عمل قرار دادن عملکرد هزینه تنظیف و نگهداری امور خدمات شهری به یک تعاونی مجاز، موافقت کردند.

انتهای پیام /