هدفگذاری توسعه ۷۰۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز
هدفگذاری توسعه ۷۰۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز
شهردار تبریز با بیان اینکه امسال اقدامات تحول آفرینی در تامین و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهر هوشمند انجام شده است، گفت: دورنمای احداث ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در تبریز مدنظر بوده و در همین راستا بالغ بر ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری احداث شده است.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر از رونمایی سامانه جامع جمع آوری پسماندهای خشک و خشکاله بهروب طی روز آینده خبر داد و اظهار کرد: پلتفرم خرید پسماند قابل بازیافت بهروب به منظور جمع آوری پسماندهای خشک و خشکاله از مبدا راه اندازی می شود.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله راهبردی و عملیاتی شهرداری در پنج ساله(۱۳۹۸-۱۴۰۲) خاطرنشان کرد: متاسفانه این برنامه منطبق بر واقعیت‌ها و آخرین وضعیت زیرساخت تدوین نشده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۴ هزار برنامه فرهنگی اجتماعی در شهرداری اجرا شده است، گفت: برنامه راهبردی باید بر اساس واقعیت‌های احصا شده تدوین شود چرا که موفقیت نسبی برنامه های سال جاری مدیون تدوین بودجه بر اساس احصای دقیق مشکلات شهر بود.

هوشیار تصریح کرد: برای سال جاری احداث ۱۰ بازارچه محلی پیش بینی شده بود که تا امروز ۴ بازارچه محلی آماده بوده و بقیه نیز در دست احداث است.

شهردار تبریز با اعلام اینکه امسال اقدامات تحول آفرینی در حوزه هوشمندسازی انجام یافته است، افزود: احداث فیبر نوری از مرز ۱۰۰ کیلومتر عبور کرده و دورنمای شهرداری احداث ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در دو فاز عملیاتی است. ایجاد مرکز کنترل هوشمند ترافیک از دیگر پروژه های زیرساختی در ارتقای هوشمندسازی تبریز نیز به صورت بی وقفه تداوم داشته و در حال احداث است.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر نیز همچنین در خصوص پایش احکام برنامه راهبردی- عملیاتی پنج ساله شهرداری(۱۳۹۸-۱۴۰۲) و برنامه پنج ساله گزارشی به شورا ارائه کرد.

روح الله رشیدی در این خصوص تصریح کرد: در پی تکلیفی که شورای اسلامی شهر بر عهده مرکز پژوهش ها در خصوص بررسی کیفی برنامه راهبردی- عملیاتی شهرداری محول کرده، اقدامات متنوعی انجام گرفته است.

به گفته وی، کمیته پایشی متشکل از کارشناسان شهرداری و کارشناسان دیگر در مرکز پژوهش‌ها تشکیل یافته و اقدام به بررسی این برنامه پنج ساله کرده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: گزارش کیفی بر احکام راهبردی تهیه شده و در ارزیابی ها برای هر یک از احکام، ضریب یک تا پنج در نظر گرفته شده است. برای ارزشیابی احکام راهبردی شهرداری در پنج سطح از (صفر تا  ۲۰)، ( ۲۰ تا ۴۰)، ( ۴۰ تا ۶۰)، (۶۰ تا) ۸۰ و (۸۰ تا ۱۰۰ ) نمره داده شده است.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نتایج پایش برنامه راهبردی- عملیاتی پنج ساله شهرداری ادامه داد: ارزیابی در حوزه فرهنگی و اجتماعی متکی بر شاخص هایی حائز اهمیت انجام گرفته و در نهایت مجموع نمرات این حوزه ۱۷ و در حوزه معماری و شهرسازی مجموع نمرات ۲۱/۳۱ شده است.

رشیدی مجمع نمرات ارزیابی حوزه حمل و نقل ترافیک شهری را ۲۱ اعلام کرده و خاطرنشان کرد: در حوزه فنی و عمرانی میانگین نمرات ۲۳، حوزه خدمات شهری ۲۷/۲۷ و همچنین میانگین نمرات حوزه هوشمندسازی ۲۳ و میانگین نمره ارزیابی حوزه ساختاری و اداری را  ۲۶/۴۰ اعلام کرد.

روح الله رشیدی با بیان اینکه  به صورت متوسط این برنامه شهرداری در  ۹ حوزه در این ارزیابی ۲۷/۵۶ اخذ شده، تصریح کرد: میانگین نمرات حوزه مالی و سرمایه‌گذاری ۲۹/۹۱ و در حوزه توسعه گردشگری ۲۰ ارزیابی شده است.

به گفته عضوشورای اسلامی شهر تبریز، در نهایت حوزه معماری و شهرسازی با میانگین نمرات ۳۱ در رتبه نخست ارزیابی قرار گرفته است. به طوری که نتایج این گزارشات مرکز پژوهش ها شباهت زیادی با گزارش معاونت برنامه ریزی شهرداری تبریز دارد.

انتهای پیام /