نظارت و کنترل نظام توزیع و فروش هوشمند می‌شود
نظارت و کنترل نظام توزیع و فروش هوشمند می‌شود
سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با تشریح برنامه‌های این سازمان در دوره جدید از هوشمندسازی نظارت و کنترل نظام توزیع و فروش خبر داد.

به گزارش شمس، مهدی کیانی، سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری را یکی از مهمترین سازمان‌های خدماتی شهرداری کلانشهر تبریز دانست و با بیان اینکه این گستره وظایف با ساختار سنتی قابل انجام نیست، گفت: با تغییر نگاه از بنگاهداری به خدمات محوری و کنترل هوشمند نظام توزیع و فروش از مبادی ورود محصولات کشاورزی و مایحتاج عمومی گرفته تا چرخه پخش و عرضه عمومی در بازارچه‌های محلی، می‌توان ضمن ایجاد عدالت نرخی، رضایت شهروندان در دسترسی به محصولات با کیفیت و مطمئن را کسب کرد.

وی از برنامه ریزی برای اصلاح نحوه فعالیت بازارچه‌های محلی خبر داد و افزود: در تلاش خواهیم بود در کمترین زمان ممکن با همکاری شهرداری‌های مناطق دهگانه تعداد بازارچه‌های تحت نظارت سازمان را به شکل قابل توجهی افزایش دهیم. همچنین ایجاد فروشگاه‌های سیار عرضه مستقیم محصولات و کالاهای اساسی از جمله اهداف و برنامه‌های کوتاه مدت این سازمان است.

سرپرست سازمان، وضع موجود در میادین اصلی توزیع میوه و تره بار شهر تبریز را به‌رغم قدمت و پیشینه آنها، در شان کلانشهر تبریز ندانست و برنامه‌های ساماندهی این میادین با همکاری اصناف مستقر در آن را از سایر اهداف در حوزه نظام توزیع برشمرد و افزود: در این راستا پیگیری‌های ویژه برای تعیین تکلیف و پایان فاز اول پروژه میدان جدید شهریار در شرق تبریز در راس برنامه‌های سازمان خواهد بود.

کیانی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ مورد کیوسک اعم از مطبوعاتی، گل‌فروشی و … تاثیر آنها در زیبایی معابر شهری تبریز، از برنامه بهسازی و یکسان‌سازی و نظارت بر کیفیت خدمات این حوزه خبر داد.

سرپرست سازمان حل برخی معضلات شهر تبریز در بحث ساماندهی مشاغل آلاینده و سد معبر را نیازمند همت جمعی تمامی ارگان‌های مرتبط و فراتر از ساختار شهرداری ذکر کرده اما ایفای نقش برنامه ریزی و نظارتی این سازمان در بهبود وضع را مهم و کلیدی ارزیابی کرد. فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به شهروندان، ریشه‌یابی زمینه‌های ایجاد مشاغل مزاحم، انسداد صدور پروانه‌های کسب در محل‌های غیرمجاز با همکاری اتحادیه‌های صنوف، ایجاد بسترهای الکترونیکی و بهره‌برداری عملیاتی از آن برای شناسایی و ساماندهی را از جمله برنامه‌های این سازمان در بخش ساماندهی مشاغل عنوان کرد.

کیانی، برخی گره‌های ترافیکی شهر تبریز را محصول ایجاد خودجوش راسته‌های تخصصی و بنک‌داری در معابر مهم شهر دانست و ایجاد حلقه‌های ترافیکی برای کنترل تردد وسایل نقلیه باری با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک و طراحی شهرک‌های تخصصی مشاغل با همکاری بخش خصوصی را بخشی از راه حل‌های پیش‌بینی شده برای ترمیم وضع موجود دانست.

وی، جذب سرمایه گذار برای طرح‌های این سازمان را به دلیل زودبازده بودن آنها دارای مزیت نسبی مطرح کرده و آمادگی خود را برای پذیرش و بررسی پیشنهادات بخش خصوصی اعلام کرد.

سرپرست سازمان در پایان مهمترین فاکتور موفقیت برنامه‌های سازمان را همراه کردن شهروندان و ایجاد نظارت عمومی عنوان کرد و ارزیابی‌های دوره‌ای، افکارسنجی برای تشخیص اولویت‌ها و نیازمندی‌های هر منطقه و محله را برنامه این سازمان در حوزه ارتباطات تشریح کرد.

انتهای پیام /