مجلس قوی به وزیر ضعیف رای نمی‌دهد
مجلس قوی به وزیر ضعیف رای نمی‌دهد
عباس رنجبر، نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوی به وزیر ضعیف رای نمی‌دهد اما برخی نمایندگان ما با احترام نماینده مردم نیستند.

به گزارش شمس، عباس رنجبر در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دلایل نامزدی در انتخابات مجلس اظهار داشت: وقایعی که در استیضاح شهرداری تبریز رخ داد و وضعیت کلی اجتماع باعث شده بود تجزیه و تحلیل من در مورد حضور در انتخابات منفی باشد اما باتوجه به اتفاقات سالهای اخیر و مصوبات برنامه توسعه هفتم احساس کردم، خلاهایی وجود دارد که شاید بتوانم مفید باشم.

وی ادامه داد: ما در جامعه مردم و قوای سه گانه مجریه، مقننه و قوه قضائیه را داریم که وظیفه آنها خدمات دهی به مردم است اما در مصوبات ۱۵ سال اخیر به این نتیجه رسیدم که دولت، مجلس و گاها قوه قضائیه در برنامه‌ها و محاسبات مردم را نادیده گرفته و تمام هم و غم‌شان رفع ناترازی بودجه و حفظ ساختار اداری کشور است و برای تامین آن از هر منبعی که توانسته اقدام کردند که یکی از آنها جیب مردم بود.

نامزد انتخابات مجلس با بیان اینکه دلیل اصرار بر حفظ این ساختار این است که افراد در جایگاه خود بمانند، گفت: اقداماتی مانند آزادسازی قیمت انرژی، افزایش سن بازنشستگی و افزایش مالیات بر ارزش افزوده از جمله‌های کارهایی است که برای حفظ همین ساختار اداری انجام شده است.

وی ادامه داد: تورم لجام گسیخته که امروز در جامعه می‌بینیم حاصل سیاست‌های کلانی است که بدون در نظر گرفتن مردم انجام شده است؛ حال اگر بگوییم دولت برای حفظ ساختار خود چنین طرح‌هایی آورده است پس چرا مجلسی که نماینده مردم هستند چنین چیزی را تصویب کرده‌اند؟!

رنجبر تصریح کرد: این نشان می‌دهد که مردم ما دلسوز واقعی ندارند و دولت و مجلس، هم و غم خودشان را برای رفع مشکل خودشان گذاشته‌اند و به همین دلیل مردم روز به روز به سمت فقر می‌روند.

وی با بیان اینکه عدم شایسته سالاری منجر به رانتی می‌شود که باید از زیرساخت جلوی آن ایستاد، گفت: مجلس قوی هیچوقت به وزیر ضعیف رای نمی‌دهد، وزیری که با یک میلیون می‌خواست اشتغال ایجاد کند چگونه رای می‌گیرد؟ وزیری که چهار بار به استیضاح کشیده می‌شود اما دوباره باقی می‌ماند مشخص است که از کانال دیگری کسب رای کرده است.

شهردار سابق تبریز درباره دلیل قرار نگرفتن در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب عنوان کرد: درباره دلیل قرار نگرفتن در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چیزی نمی‌دانم و حتما دلیل عدم انتخاب من معیارهای خودشان بود.

وی در پاسخ به اینکه نسبت به سایر نامزدها تبلیغات کمتری دارد، گفت: مسائل مالی و هزینه‌های انتخاباتی سنگین است و برای من تامین آن مقدور نیست، در کل آورده خودم و کمک دوستان ۵۰۰ میلیون تومان است که توانسته‌ام همین کارها را بکنم و نتوانسته‌ام به دیگر شهرها برویم چون هزینه آن را نداشتم.

رنجبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برخی از مردم از صندوق انتخابات قهر کرده‌اند، ابراز داشت: قبل از اینکه تبلیغات شروع شود از روی علاقه من را به مساجد و مراکز دعوت می‌کردند و من برای رعایت انصاف فقط درباره اهمیت مشارکت حرف می‌زدم. این نمایندگان با تمام احترام نماینده مردم نیستند و انتخابات مجلس هم تنها جایی است که مردم می‌توانند تاثیر اساسی در سرنوشت خود و استانشان داشته باشند.

وی ادامه داد: عدول از معیارها و ایجاد بی اعتمادی در مردم دلیل قهر مردم است؛ وقتی مردم می‌بینند منِ نماینده دخالت در انتصاب‌هایی دارم که شایسته سالارانه نیست از صندوق انتخابات قهر می‌کنند.

رنجبر با اشاره به اهمیت موضوع دریاچه ارومیه گفت: نباید مسئله دریاچه ارومیه را به فراموشی سپرد زیرا اگر دریاچه ارومیه احیا نشود زندگی ۱۵ میلیون نفر تحت شعاع آن قرار می‌گیرند، البته در حال حاضر کار انجام می‌شود اما با ابهام همراه است.

وی ادامه داد: ما نباید احیای عقلانی دریاچه را از برنامه خارج کنیم ما ۲۰ سال گذشته را از دست دادیم و حالا می‌توان انتقال آب را از چندین نقطه مانند خلیج فارس، خزر و وان آب عملیاتی کنیم که هیچکدام غیرعقلانی یا غیرعملیاتی نیست.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وی توضیح داد: متاسفانه جریان حاکم زر و زور کار را در نهایت به استیضاح کشاندند اما پیش خداوند سربلندم که من از جیب مردم هیچ کاری نکردم و ریالی از حق آنها را خرج نکردم.