لطفا بیمار نشوید، پزشک متخصص نداریم!
لطفا بیمار نشوید، پزشک متخصص نداریم!
کمبود پزشک متخصص در ایام نوروز ظاهرا تبدیل به رویه شده و علی رغم وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مردم با کمبود پزشک در مراکز درمانی مواجه هستند.

گروه اجتماعی شمس: فقط چند روز مانده به عید نوروز بود که بهمن نقی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اصحاب رسانه اعلام کرد که در ایام نوروز ۱۴۰۳ پزشک به اندازه کافی در مراکز درمانی حضور خواهد داشت و مردم دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

با وجود این قولِ رئیس دانشگاه علوم پرشکی تبریز، آنچه مشاهدات میدانی و پیام‌های مخاطبین نشان می‌دهد، نشان از آن دارد که کمبود پزشک به ویژه پزشک متخصص در مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی باعث دردسر همگان شده است.

فرهاد باغشمال از فعالان رسانه‎‌ای استان در پستی در صفحه شخصی خود با اشاره به نبود پزشک متخصص نوشت:” یکی از آشنایان ۲۶ اسفند تصادف کرده و به دلیل نبود پزشک متخصص ۱۰ روز است که مورد عمل جراحی قرار نگرفته تا پزشک متخصص از تعطیلات برگردد!”

اما این تنها مورد از نبود پزشک متخصص نیست. نبود پزشک متخصص کودکان در ایام نوروز، والدین را دچار اضطراب کرده است. یکی از مخاطبان شمس با اشاره به بیماری فرزندش در روز اول عید نوشت:” در کل تبریز یک پزشک متخصص در هیچکدام از مراکز درمانی نبود و نهایتا به ما گفتند که اگر به دنبال متخصص کودکان هستیم به بیمارستان کودکان مردانی آذر برویم. بماند که باید از این طرف شهر به طرف دیگر شهر می‌رفتیم و پزشک متخصص مربوطه هم اصلا اعصابی برای پاسخ دادن نداشت.”

همین چند نمونه نشان می‌دهد که علی رغم اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امسال هم کمبود پزشک در مراکز درمانی مشهود بوده و ظاهرا تبریز که نام کلانشهر را با خود یدک می‌کشد باید مانند شهرهای کوچک در ایام نوروز در تبِ نبود پزشک متخصص بسوزد.

پیگیری خبرنگاران شمس از مسئولان علوم پزشکی درباره عدم حضور پزشکان در ایام نوروز هم بی پاسخ ماند تا باز هم کسی که در این ایام متضرر می‌شود مردم باشند نه مسئولین!