لزوم شناسایی پدیده‌های مجرمانه پرتکرار و نوظهور
لزوم شناسایی پدیده‌های مجرمانه پرتکرار و نوظهور
دادستان مرکز استان آذربایجان‌شرقی، لزوم شناسایی پدیده‌های مجرمانه پرتکرار و نوظهور گفت: هر پدیده ضداجتماعی که در جامعه حادث می‌شود، باید به موقع و با موقعیت‌شناسی و پیش‌بینی دقیق رصد، نظارت، تدبیر و مدیریت شود.

به گزارش شمس، بابک محبوب علیلو عصر امروز در جمع فرماندهان انتظامی شهرستان تبریز اظهار کرد: با توجه به شناختی که فرمانده انتظامی جدید تبریز از این شهرستان دارد برای همه‌ رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی در انجام رسالت و ماموریت خطیر پلیس اداری و قضایی آرزوی موفقیت دارم.

وی، حمایت و پشتیبانی قضایی از ضابطین را پشتوانه محکمی برای توفیق در پیشگیری و برخورد با مظاهر ناهنجاری‌ها دانست و افزود: هر پدیده ضداجتماعی که در جامعه حادث می‌شود، باید به موقع و با موقعیت‌شناسی و پیش‌بینی دقیق رصد، نظارت، تدبیر و مدیریت شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بحث اراذل و اوباش پدیده‌ای قابل کنترل است، اما در صورتی که در کنترل این افراد کوتاهی شود، مشکلاتی به دنبال داشته و رفتار‌های ناهنجار آنها در امنیت شهروندان اختلال ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از تحرکات و رفتار‌های مجرمانه اراذل و اوباش نگاه متفاوت متولیان امور در این حوزه را می‌طلبد به‌گونه‌ای که این افراد باید در هر حوزه و منطقه‌ای شناسایی و دسته‌بندی شده و رفتار‌های آن‌‌ها به‌طور مستمر مورد رصد و پایش قرار گیرد البته این رصد‌ها باید هدف‌مند و با اشرافیت کامل باشد.

 لزوم شناسایی پدیده‌های مجرمانه پرتکرار و نوظهور 

محبوب علیلو با تاکید بر لزوم شناسایی پدیده‌های مجرمانه پرتکرار و نوظهور متذکر شد: فرماندهان نیروی انتظامی با همکاری سایر نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی باید با در نظر گرفتن موضوعات امنیتی و اقتصادی موجود در جامعه راهکار‌هایی برای کشف و پیشگیری از جرائم ارائه کرده و در راستای هماهنگی و هم‌افزایی ضابطین از سوی این دادستانی برنامه‌های لازم را تدوین کنند.

وی همچنین در رابطه با اجرای دستور‌های قضایی در جلب متهمین و محکومین نیز گفت: ثمره و فایده دادرسی در مرحله اجرای حکم بروز و و ظهور پیدا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه دسترسی به متهمین برای رسیدگی به اتهام آن‌ها و احراز حقیقت بستر دادرسی عادلانه را فراهم می‌کند، عنوان کرد: براین اساس اجرای به موقع، سریع و دقیق دستور‌های قضایی در جلب متهمین و محکومین باید به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی مورد توجه مضاعف فرمانده انتظامی و عوامل مربوطه قرار گرفته و برنامه‌ریزی لازم در ارتباط با این موضوع تربیت داده شود.

لزوم بهره‌گیری از سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند در ارجاع پلیس و دستگاه قضا

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند در ارجاع پلیس و دستگاه قضا یادآور شد: بدون شک ارتباط الکترونیک و سیستماتیک پلیس و دستگاه قضا برکات و حسنات بسیار زیادی از جمله کاهش اطاله دادرسی را در پی خواهد داشت و توجه به این مهم و تمهید مقدمات لازم برای این امر ضروری است.

گفتنی است، در ادامه این نشست فرمانده انتظامی شهرستان ضمن تشکر از حمایت دادستان مرکز استان خاطرنشانکرد: این نیرو همچون گذشته آمادگی کامل خود را برای اجرای دستورات قضایی و انجام سایر ماموریت‌ها و رسالت‌های پلیس در راستای رسیدگی به پرونده‌ها و برای تحقق برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/